Vil du bli dommer eller regattasjef?

​REGATTASJEF: 2. og 3. februar 2019 har du mulighet til å skaffe deg utdannelse som regattasjef. [Foto: Morten Jensen]

02.01.2019
Norges Seilforbund arrangerer regattasjef- og forbundsdommerkurs 2. og 3. februar i samarbeid med Hordaland seilkrets som teknisk arrangør.

NSFs Arrangør- og dommerutvalg håper på god deltagelse til regattasjef- og forbundsommerkurset som utvalget arrangerer sammen med Hordaland Seilkrets 2. og 3. februar. Behovet for å kunne bemanne start- og dommerbåter til kommende sesongs mange regatta-arrangementer er stort, og derfor håper man på at  klubbhuset til Bergens Seilforening, der kurset vil foregå, vil bli fylt godt opp.

Seilere med autorisasjon som «Arrangør» (tidligere Arrangør II) og «Dommer (tidligere Dommer II) og relevant erfaring kan melde seg på til kursene.

– Kandidater med begrenset praksis kan også melde seg på, men de vil ikke bli sertifisert før de har oppnådd relevant praksis, heter det også i innbydelsen.

I innbydelsen påpekes det også at kurset representerer en fin anledning til å treffe likesinnete i et tverrfaglig miljø, og det legges opp til felles lunsjer og middag for de to kursene.

Kursavgiften er satt til 1500 kroner, og det må melde seg minimum fem deltagere til hvert kurs for at de skal bli gjennomført. Det håper NSFs Arrangør- og dommerutvalg ikke skal bli noen aktuell problemstilling.

Henrik Wigers Larsen fra Bergen og Per Bakke fra Moss vil være instruktører på regattasjef-kurset.

Karl Petter Haugen fra Askøy og Kjell Henanger fra Bergen vil være ansvarlige for forbundsdommerkurset.

Les hele innbydelsen.

Påmelding: