Spennende og åpen serierunde i Molde

​TETT: Det blir jevnt, tett og tøft i seilsportsligaens 2. runde i Molde. Hvem som kommer til å bekle pallen, er helt uvisst. [Foto: Trond R. Teigen]

19.07.2018
En åpen og spennende serierunde i seilsportsligaen venter denne helgen i Molde. Brevik og Florø skal forsvare sine lederposisjoner, men de har mange utfordrere.

Dag Usterud seilte sitt mannskap til seier i den første serierunden i Eliteserien i Bodø i slutten av mai. Nå venter neste runde i Molde, og med seg dit har Usterud med seg det samme mannskapet; Nils Petter Hovemoen, Oscar Widestam og Ole Martin Lunde Lidal. Dermed blir Brevik-seilerne automatisk en av favorittene også i Molde.

De har imidlertid mange utfordrere, og jo mer man studerer lagene som stiller til start på Moldefjorden lørdag og søndag (21. og 22. juli), desto mer blir man klar over at denne runden kommer til å bli jevn og spennende. Det er svært mange seilforeninger som kan gå til topps denne gangen.

SEILmagasinet har vurdert lagene og muligetene i en større sak. Der finner du også oversikt over hvem som seiler på de ulike lagene.