Seilere og padlere brøt grenser

​TEAMÅND: Padlere og seilere fant hverandre på Olympiatoppen og oppdaget at de har mye å tilføre hverandre. [Foto: Peer Moberg]

29.01.2019
Olympiatoppen ønsker kunnskapsutveksling og samarbeid mellom ulike idretter. Seilere og padlere tok dem på ordet, og arrangerte en felles samling der de gjorde ting de ikke kunne. Det ga mersmak.

– Jeg har sjelden sett så mange smil etter en treningssamling. Vi hadde en utrolig bra stemning, sier Peer Moberg om den litt uortodokse treningssamlingen som foregikk på Olympiatoppen ved Sognsvann i Oslo den siste weekenden i januar..

Da hadde 25 juniorseilere som han har ansvaret for, basistrent, danset, stupt og utevekslet erfaringer med en tilsvarende gruppe bestående av 12 padlere. Representanter fra Olympiatoppen selv var til stede under samlingen, for selv om de ivrer for samarbeid idrettene imellom, er det ikke så ofte det skjer i praksis.

– Temaet for samlingen var blant annet variasjon. Vi gjennomførte en rekke aktiviteter som utfordret komfortsone og evner, oppsummerer Svein Egil Solvang fra padleforbundet.

Les hele reportasjen til SEILmagasinet om samlingen og se seilere og padlere prøve seg på break dance.