Liros Hvasser-samling 4.–7. oktober

​PÅ VANNET: Hvasser-samlingen er kjent vfor å by på mye frisk trening og seiling [Foto: Trond R. Teigen].

28.08.2018
Norges Seilforbund ønsker velkommen til samling på Hvasser for klassene Laser 4.7, Radial og Standard, 29er,  RS:X, 49er og 49er FX. 4. oktober blir det også «Road to Paris»-møte.

​Fra 4. til 7. oktober arrangerer NSF den årlige treningsleiren på Hvasser for seilere i de ovennevnte klassene. Samlingen er åpen for alle landets ungdomsseilere på ulike nivåer. Sportssjef Rigo de Nijs vil være tilstede sammen med trener-teamet sitt under hele samlingen. I tillegg vil OL-seilerne være trenere for sine junior-klasser. Det blir med andre ord en treningssamling der man kan fange opp mye nyttig og verdifull lærdom.

Seilerne skal være seilklare på stranda 4. oktober klokken 11.00.

Samlingen vil for det meste bestå av trening på vannet, men også med noen kortere seanser med teori. Om kveldene blir det seilerrelatert underholdning, mens morgenene vil by på en forfriskende treningsøkt.

– Jeg håper at riktig mange seilere vil komme, sier Rigo de Nijs.

Pris og påmelding

Det koster 1600 kroner å delta. Dette dekker overnatting i hytter ved Hvasser motell, all trening og middag torsdag, fredag og lørdag. Seilerne ordner selv frokost og lunsj. Det er matbutikk i nærheten.

Påmeldingen finner du her.

«Road to Paris»

Det vil også bli avholdt et informasjonsmøte for alle som har tanker og planer om å satse på å seile internasjonalt mot OL i 2024 i Paris. Dette møtet; Road to Paris meeting» vil foregå på Hvasser Hotel kl 10:30 torsdag 4. oktober. Møtet er for både seilere og foreldre.