Norsk fremgang på verdensrankingenNorsk fremgang på verdensrankingen2019-04-24T22:00:00ZVinterens regattaer på Mallorca og i Genova har brakt de fleste norske seilerne oppover på verdensrankingen. Høyest ligger Hermann Tomasgaard som nå er ranket som verdens 3. beste Laser-seiler.
Klarte «OL-kravet» på to av to forsøkKlarte «OL-kravet» på to av to forsøk2019-04-21T22:00:00ZHermann Tomasgaard er NSFs første «offisielle» OL-kandidat for Tokyo 2020. To medaljefinaler på rad har sørget for det.
Innledet med hver sin seierInnledet med hver sin seier2019-04-16T22:00:00ZHermann Tomasgaard i Laser og Helene Næss/Marie Rønningen i 49er FX innledet verdenscupen i Genova med hver sin seier.
Norsk 30. plass i RS:X-EMNorsk 30. plass i RS:X-EM2019-04-15T22:00:00ZSebastian Wang-Hansen fra KNS seilte seg inn til en 30. plass i EM i RS:X på Mallorca.
30. april er frist for seilforeningenes viktigste rapport30. april er frist for seilforeningenes viktigste rapport2019-04-11T22:00:00Z– Det er veldig viktig at alle seilforeninger tilsluttet NSF avgir sin samordnede registrering innen 30. april. Tallene betyr mye for forbundets evne til å yte foreningene service, sier generalsekretær Per Christian Bordal.

Tre norske seilere i RS:X-EMTre norske seilere i RS:X-EM2019-04-08T22:00:00ZEuropamesterskapet i RS:X innledes i dag 9. april med tre norske seilere på startlinjen. Landslagets Sebastian Wang-Hansen fra KNS er en av dem.
Banedommerkurs 10.-12.maiBanedommerkurs 10.-12.mai2019-04-07T22:00:00ZNSF's Arrangør og Dommerutvalg i samarbeid med Christiansands Seilforening arrangerer Banedommer-kurs i forbindelse med NC 2 i Kristiansand 10.-12. mai 2019
Veldig vellykket vårsamlingVeldig vellykket vårsamling2019-04-07T22:00:00ZNærmere 80 seilere, 15 trenerkandidater, A-laget av norske trenere og fantastisk vårvær – vårsamlingen i Moss kunne ikke ha blitt bedre.
Opplæring med mestring i sentrumOpplæring med mestring i sentrum2019-04-02T22:00:00Z– Dette er ingen revolusjon egentlig, men kall det gjerne en strukturering av sunn fornuft, sier Per Christian Bordal om NSFs nye opplæringsprosjekt, som setter seilernes personlige mestringsutvikling i sentrum.
Sterk norsk åpning på MallorcaSterk norsk åpning på Mallorca2019-04-01T22:00:00ZTo seire og to annenplasser ble status for de norske seilerne etter første dag på Mallorca, og Hermann Tomasgaard topper Laser-listen.

BUFDIR støtte til sommerskolerBUFDIR støtte til sommerskoler2019-03-31T22:00:00ZNSF har også i 2019 fått tildelt midler som gjør at seilforeninger kan gi bort plasser på sommerskolene til familier som ellers ikke kan ta seg råd til å sende barna på sommeraktivitet.
God deltagelse på vårsamlingen til NSFGod deltagelse på vårsamlingen til NSF2019-03-27T23:00:00ZFra 5. til 7. april arrangerer Norges Seilforbund vårsamling i Moss. Så langt er over 60 våryre seilere påmeldt.
Strandryddeuka for seilereStrandryddeuka for seilere2019-03-25T23:00:00ZVåren nærmer seg og det gjør også strender fulle av plast etter en hel vinter uten spesielt mye strandrydding. Det er snart dags for Strandryddeuka og NSF oppfordrer alle seilere og klubber til å ta et ekstra tak.
Ridderrennet med kiting i gangRidderrennet med kiting i gang2019-03-24T23:00:00ZFor femte året på rad arrangeres det nå kitekurs for handicappede på Ridderrennet på Beitostølen. Årets Ridderrenn startet søndag 24. mars.
Ny, forbedret lisensordningNy, forbedret lisensordning2019-03-24T23:00:00ZEngangslisensen er nå en saga blott. Nå er det kun årslisens som gjelder. Men det er til gjengjeld en forbedret utgave av den tidligere lisensen.

Løse lisens? Oppdatert lisensløsningLøse lisens? Oppdatert lisensløsning2019-03-13T23:00:00ZI samarbeid med NOR Rating har NSF modernisert og oppgradert databaseløsningen som tidligere kun har håndtert lisens og seilnummer. Nå håndterer den også Nor Rating og medlems- og båtregister for alle godkjente klasseklubber.
Langturseiling i radioformatLangturseiling i radioformat2019-03-06T23:00:00ZVisste du at postcasten «Explore North» er en del av NSFs turseilingssatsing? Foreløpig kan du høre på 24 episoder om turseiling.
Dette vil seiltinget 2019 handle omDette vil seiltinget 2019 handle om2019-03-04T23:00:00ZÅrsrapporter og sakspapirer til seiltinget, som arrangeres på Gardermoen 16. og 17. mars, er lagt ut. I dem kan du lese om hva delegater fra 24 seilforeninger og tre seilkretser skal behandle.
Fellesseminar Dommere og ArrangørerFellesseminar Dommere og Arrangører2019-02-27T23:00:00ZArrangør- og dommerutvalget arranger Fellesseminar på Quality Airport Hotel Gardermoen. Lørdag 9. og søndag 10. mars Seminaret åpner kl. 1100 lørdag og avsluttes kl. 1600 søndag.
NSF og Redningsselskapet med sikkerhetskursNSF og Redningsselskapet med sikkerhetskurs2019-02-26T23:00:00ZSeileren Simen Løvgren har revidert og gjennomgått elementene i World Sailings sikkerhetskurs – og i et samarbeid mellom NSF og Redningsselskapet presenteres nå et nytt sikkerhetskurs skreddersydd for seilere.