VM-bronse til Bjørnar ErikstadVM-bronse til Bjørnar Erikstad2019-07-07T22:00:00Z– Jeg hadde en liten sjanse på sølvet og prøvde å gripe den i medaljefinalen. Men det gikk ikke, sier Bjørnar Erikstad, som er godt fornøyd med bronsemedalje i VM for funksjonshemmete i 2.4 mR.
– Godt fornøyd med dagens seilaser– Godt fornøyd med dagens seilaser2019-07-04T22:00:00Z– Jeg er godt fornøyd med dagens seilaser, sier Hermann Tomasgaard, som nå ligger på 4. plass i Laser-VM.
Nye milepæler nådd i trenerutviklingenNye milepæler nådd i trenerutviklingen2019-07-03T22:00:00ZI de siste årene har NSF sentralt stått for utdanningen av alle norske seiltrenere, men nå utdannes det for første gang nye, lokale trenerutviklere – noe som vil styrke utdanningen av trenere betydelig.
God VM-start for Bjørnar ErikstadGod VM-start for Bjørnar Erikstad2019-07-03T22:00:00ZBjørnar Erikstad ligger på 4. plass i 2.4 mR etter første dag i VM for funksjonshemmede i Spania.
NM-tittel nr. 9 og 1 i SnipeNM-tittel nr. 9 og 1 i Snipe2019-07-02T22:00:00ZJostein Grødem tok sin niende NM-tittel da han vant gull i årets Snipe-NM sammen med Karen Kristoffersen. Hun fikk sin første NM-tittel i klassen.

Norsk EM-sølv i SnipeNorsk EM-sølv i Snipe2019-07-02T22:00:00ZAnette Melsom Myhre og Anna-Sofia Gregersson vant sølv i Snipe-EM for damer.
To norske seilere nådde medaljefinalen i KielTo norske seilere nådde medaljefinalen i Kiel2019-07-02T22:00:00ZCaroline Rosmo og Uffe Tomasggaard seilte begge i sin første medaljefinale i et internasjonalt Laser-felt for seniorer da Kieler Woche ble avsluttet nylig.
Anders Pedersen vant NM-tittel i J/70Anders Pedersen vant NM-tittel i J/702019-07-01T22:00:00ZSom rormann om bord i J/70-laget «Wolfpack» vant Finnjolle- og landslagsseiler Anders Pedersen NM-tittelen i J/70. Foran seg i båten hadde han Espen Tønnesson, Øystein Misje og Thomas Nilsson.
Hermann Tomasgaard klar for start i Laser-VMHermann Tomasgaard klar for start i Laser-VM2019-07-01T22:00:00ZNorges kanskje fremste medalje-håp i seiling i OL 2020, Hermann Tomasgaard fra Drøbak, skal nå ut og seile om en VM-medalje i Japan. Mesterskapet starter 4. juli.
Mathias Berthet og Alexander Franks-Penty suverene i KielMathias Berthet og Alexander Franks-Penty suverene i Kiel2019-06-25T22:00:00ZMathias Berthet og Alexander Franks–Penty var suverent best i 29er-klassen under Kieler Woche og vant 9 av i alt 16 seilaser. Men de hadde en trøblete start.

Friskt i 2. liga-runde på HankøFriskt i 2. liga-runde på Hankø2019-06-20T22:00:00ZDet blir en frisk start på 2. runde av seilsportsligaen der Askøy Seilforening og Oslofjorden Seilklubb skal forsvare sine tetposisjoner. Yr melder om frisk bris på lørdag 22. juni og litt lettere forhold søndag.
Ikke la noen drukne fra brygga i sommer!Ikke la noen drukne fra brygga i sommer!2019-06-19T22:00:00ZDet er aldri en sommer uten drukningsulykker, og forbausende mange skjer i forbindelse med fall fra brygger. Norges Seilforbund og Kongelig Norsk Båtforbund har utarbeidet en huskeliste for alle som har en brygge de har ansvaret for.
Gjentar suksessen på ØstlandetGjentar suksessen på Østlandet2019-06-19T22:00:00ZEn felles kurshelg for regattasjefer og forbundsdommere ble en suksess på Vestlandet i vinter. Nå gjentas kurset på Østlandet til høsten.
Vintertrening utenlands samles på ett stedVintertrening utenlands samles på ett sted2019-06-17T22:00:00ZBarcelona blir stedet for kommende vinters utenlandske treningssamlinger. Norges Seilforbund samarbeider med KNS, Norges Toppidrettsgymnas, Wang Toppidrett og St. Svithun videregående skole i Stavanger om dette.
NM-grossist vant utklassingsseierNM-grossist vant utklassingsseier2019-06-16T22:00:00ZJohan G. Hvide og mannskapet hans var utilnærmelige under Knarr-NM i Indre Oslofjord. Det kan vanskelig gjøres bedre enn å ende opp med syv seire i syv tellende seilaser!

Kan østlendingene ta revansje?Kan østlendingene ta revansje?2019-06-12T22:00:00ZDe fire siste årene har NM-gullet i Knarr havnet i Bergen. Kan østlendingene ta revansje på hjemmebane i år?
Kontaktpersoner i foreninger og kretser søkesKontaktpersoner i foreninger og kretser søkes2019-06-12T22:00:00Z– Vi ønsker oss to navn i hver seilforening og krets. En som kan være vår kontakt når det gjelder utdanning, og en som vi kan holde kontakt med når det gjelder rekruttering.
Tre norske er topp 10 på verdensrankingenTre norske er topp 10 på verdensrankingen2019-06-11T22:00:00ZVerdensrankingen ble oppdatert i dag 12. juni, og fire norske navn figurerer inne på topp ti-listene for 49er FX, Laser Standard of Finnjolle.
Anders Pedersen nummer fem i verdenscupfinalenAnders Pedersen nummer fem i verdenscupfinalen2019-06-11T22:00:00ZAnders Pedersen tok en sterk 5. plass i Finnjolle i verdenscup-finalen i Marseilles, som imidlertid ble et amputert arrangement.
Nykommer med suveren seierNykommer med suveren seier2019-06-11T22:00:00ZDen nye seilforeningen Oslofjorden Seilklubb var suveren i 1. divisjon. Men så er ligaseiling også klubbens spesialområde.