God deltagelse på vårsamlingen til NSF

​VÅRSAMLING: Vel 60 seilere samles til vårsamling i Moss, og blant dem er det 16 29er-seilere. [Foto: Jon Amtrup]

28.03.2019
Fra 5. til 7. april arrangerer Norges Seilforbund vårsamling i Moss. Så langt er over 60 våryre seilere påmeldt.

​Det blir stor aktivitet ved Moss Seilforenings anlegg på Sølyst på Jeløya fra 5. til 7. april. Da starter seilsesongen for de ivrigste jolleseilerne for fullt, og så langt har 56 seiler valgt å ta turen dit. Der vil de bli møtt av et stort og svært kompetent lag av trenere, som også vil bruke anledningen friske opp sine kunnskaper. Vårsamlingen vil med andre ord representere et løft både for seilere og trenere.

Flest seilere er det i Laser Radial med 19 seilere. I Laser 4.7 blir det 12 seilere, mens Uffe Tomasgaard og Aron Heimonen blir enslige Laser-seilere med det største seilet. I 29er stiller det åtte lag, mens den foilende Waszp-klassen har åtte deltagere.

Og mens det utelukkende er ungdommer i disse klassene, stiller Finnjolle-klassen med fem godt voksne seilere i Moss.

Viktig samling for arrangører og dommere

På trenersiden stiller NSF med et sterkt lag bestående av Peer Moberg, Frank Kirkeland, Frode Jørstad, Jan Steven Johannessen, Gwenael Berthet, Thomas Nilsson og Michail Floros.

Parallelt med vårsamlingen vil NSFs arrangør- og dommerutvalg kurse arrangører og dommere, og de vil blant annet få i oppgave å arrangere og dømme treningsregattaene under samlingen. Ansvarlig for denne delen er Anne Kaalstad, Thomas Kresse og Iens Ludvig Høst.