Asker Seilforening favoritt i 1. divisjon

01.06.2018
Ifølge tipsene som er avgitt når det gjelder rekkefølgen i seilsportsligaens førstedivisjon, er Asker Seilforening favoritt til å vinne.
Asker Seilforening er landets nest største forening, og både størrelse, statistikk og ry tilsier at seilerne fra Asker hører hjemme i den øverste divisjonen i seilsportsligaen. I 2017 slet imidlertid Asker Seilforening med å oppnå resultater i de fire rundene, noe som gjorde at foreningen endte sist på tabellen.

Undersøkelsen Norges Seilforbund har foretatt blant alle foreningene i seilsportsligaen, der de er blitt bedt om å tippe resultatet i ligaens to divisjoner, viser imidlertid at den dårlige 2017-sesongen har tatt bort troen på foreningen.

Den store favoritten til å vinne 1. divisjon er Asker Seilforening, skjønt det at de havner på toppen av odds-listen har også sin årsak i at de fleste foreningene tror Asker-seilerne vil gjøre det godt og ikke få noen dårlig plassering. For det er egentlig kun fire foreninger, inklusive dem selv, som holder en knapp på at de vil vinne. Fire foreninger har dem på 2. plass, og en på 3. plass. Fire foreninger har tippet Asker-seilerne på 4. plass, men ingen har plassert dem på noe dårligere enn 10. plass.

Dersom tipsene slår til vil rekkefølgen i 1. divisjon etter endt sesong bli denne:

1. Asker Seilforening
  2. Soon Seilforening