TURSEILING

Vi er alle turseilere. Nesten. Av de over 24.000 medlemmene i norske seilforeninger så er rundt regnet 90 prosent turseilere. Innimellom er de regattaseilere, men mest av alt er de på tur. Enten langs Norges kyst - som helt objektivt er verdens vakreste, eller blant de runde svabergene langs svenskekysten, de avslappende havnene i Danmark eller lenger.

Noen seiler til Shetland, andre til Grønland og veldig mange som reiser på langtur tar turen sørover til Kanariøyene for så å seile over til Karibia. I mange, mange år har norske seilere vært en stor gruppe i regattaer som Atlantic Rally for Cruisers (ARC). Slik vil det fortsette å være. Norske seilere liker å dra på tur.

NSF har tatt konsekvensen av at medlemmene er ivrige turseilere og har blitt medlem av Norsk Friluftsliv. Du kan lese mer om hvorfor her.

Seilingens Dag
Seiling er en viktig del av norsk friluftsliv og nå ønsker Norges Seilforbund å satse mer på alle som bruker seiling som rekreasjon og aktiv naturopplevelse.
Seilingens dag ble arrangert for første gang i 2015 og hvert år etter det har seilforeninger vist frem hva seiling kan tilby av naturopplevelser og glede for alle.  I 2018 har vi satt av datoen lørdag 1. september i forbindelse med Friluftslivets uke som Norsk Friluftsliv arrangerer.

Ta kontakt med Jon Amtrup i NSF hvis du har spørsmål.

I fokus