Innhold
Informasjon om Sommerskoler
Også i år tilbyr en rekke foreninger Sommeraktiviteter for barn og unge - og DU skal selvsagt ut og SEILE !

Se mer om de enkelte sommeraktiviteter og meld deg på her under ...
Husk at komme tilbake! - stadig nye klubber arrangerer  sommeraktiviteter.

Oslo&Akershus

Uke 27,32,33 - Kongelig Norsk Seilforening

En uke med seiling - mandag til fredag fra kl 09.00-16.00. Barna blir delt inn i grupper med 12 barn og to instruktører per gruppe. Barna får selv anledning til å bestemme hvem de vil være sammen med på gruppen. I løpet av uken skal de gjennom ulike aktiviteter med forskjellig utstyr. Alle skal få utfordringer tilpasset nivå. Varm lunsj serveres hver dag. Vi avslutter uken med å ta sjøvettdiplom.

Uke 26,27,32,33 - Bærum Seilforening

Bærum Seilforening tilbyr sommerleir til barn og ungdom som har lyst til å lære å seile, og som har lyst på en uke med sol, bading, fart og spenning på vannet. Du kan velge mellom ukene 26, 27, 32 eller 33 i kursvariantene Optimistjolle, RS Feva eller Brett.

Uke 26,27,32,33 - Bundefjorden Seilforening

Bundefjorden Seilforening arrangerer aktivitetsuke for barn alder 8- 12 år, med voksne og seilvante ungdommer som aktivitetsledere. Aktiviteter: Programmet for uken avhenger noe av været, men det vil være aktiviteter på land og på sjøen. Det blir mulighet for å lære optimistjolleseiling, bading, krabbefiske, vannski, ballspill, øytur med båt, knutelære, og mye lek.

Uke 26,27,32,33 - Oslo Seilforening

Oslo Seilforening arrangerer også i år sommerleir for alle barn og ungdommer i foreningen mellom 7 og 15 år. (om du ikke er medlem så går det greit å melde seg inn sammen med påmeldingen, kr. 210,- for et års medlemskap..) 25. juni 2018 starter første uke av årets sommerleirer, med skreddersydd opplegg fra våre egne trenere. Det vil bli fokusert på seilglede, sosialisering, hygge og masse lek og moro. Vi garanterer noen flotte uker på Lille Herbern!

Uke 26,27,32,33 - Asker Seilforening

Sjøsprøyt har gjennom flere tiår etablert seg som ett av de mest populære fritidstilbudene i Asker for barn og unge i aldersgruppen 7-13 år (født 2005-2011). Vi har også i sommer gleden av å invitere til et aktivt fritidstilbud med lek og læring i fokus. Ved siden av lek og moro er vi opptatt av at alle deltakere skal være i aktivitet og lære å sette pris på sjølivets gleder. Sjøsprøyt er et sted man bruker vinden til å surfe, ikke internett! Vi har tilgang på seilforeningens forskjellige båter, Fevaer og Andunger, samt seilbrett og kanoer!

Uke 26 og 32 - Soon Seilforening

Soon Seilforening, Norges Seilforbund og Gjensidigestiftelsen ønsker ditt/dine barn velkommen til en morsom og lærerik uke i Son. Gøy på vannet er en sjøleir for svømmedyktige barn mellom 8 og 12 år. ​Det blir seiling, bading og masse annen vannaktivitet. Kanskje også litt «sjørøveri»!

Østfold

Uke 27,32,33 - Moss Seilforening

Sommeren 2018 arrangerer Moss Seilforening den tradisjonelle Seilskolen med nybegynneropplæring og "sommermoro" på Søly, og ønsker svømmedyktige barn og unge velkommen til lek, vannsport og seiling under sommerens seilskole. Det blir bading, grilling, lek på land og selvfølgelig masse seiling!

Uke 26,27,32,33 - Fredrikstad Seilforening

Fredrikstad Seilforening tilbyr Sommerklubb 2018 til barn og ungdom som har lyst til å lære å seile, og som har lyst på en uke med sol, bading, fart og spenning på vannet.

Uke 26,27,32,33 - Sarpsborg Seilforening

Jolleseiling inneholder masse sol, sommer, bading, sjøsprøyt og moro. Det blir fine naturopplevelser og masse frisk luft. Den gode følelsen av å mestre egen seiljolle gir barn mye glede og selvtillit. Det blir gutter og jenter som trener seiling og leker sammen. Det er supersosialt!

Vestfold

Uke 32 - Brevik Seilforening

GØY PÅ VANNET -Seilleir med delt fokus på å lære og bli trygg i jollen og mange andre sommeraktiviteter på og ved vann.

Rogaland

Uke Sommer 18 - Stavanger Seilforening

«Super-Seil programmet» er vårt seilkurs for nybegynnere der vi ønsker å gi du unge seilerne en spennende og effektiv opplæring over en kortere periode. Noen seilere vil da allerede til høsten kunne delta på videregående nivå samt også bli med på våre lokale klubbregattaer. Super Seil programmet består av én valgfri Super Seil helg i juni og én eller flere Super Seil uker i begynnelsen eller slutten av sommerferien.

I fokus