Kappseiling\RegattaKappseiling\Regatta
Lisens & seilnummerLisens & seilnummer
TurseilingTurseiling
Lær deg å seileLær deg å seile
DokumenterDokumenter

Siste nyheter

Shorthanded-seiling blir OL-grenShorthanded-seiling blir OL-gren2018-11-04T23:00:00ZPå det avsluttende årsmøtet i World Sailing søndag 4. november ble det endelig bestemt at OL i 2024 skal inneholde en havseilas-øvelse der laget består av en kvinne og en mann.
Shorthanded-forslag møter motstandShorthanded-forslag møter motstand2018-10-30T23:00:00ZForslaget om å erstatte Finnjollen ut med en shorthanded-klasse i OL vekker ikke like stor begeistring hos alle delegatene på årsmøtet til det internasjonale seilforbundet.

Shorthanded kan bli OL-grenShorthanded kan bli OL-gren2018-10-28T23:00:00ZEt overraskende forslag om shorthanded-seiling som OL-gren er den heteste poteten på World Sailings årsmøte som pågår i Sarasota i USA nå.
Knarr-seilerne innleder NM-sesongenKnarr-seilerne innleder NM-sesongen2018-10-28T23:00:00ZKnarr-seilerne skal kåre de første norgesmestrene i seiling i 2019. Det skjer i Bærum og mesterskapet innledes 15. juni. Her er listen over godkjente NM i 2019.
Nyttige møter på båtbrukernes vegneNyttige møter på båtbrukernes vegne2018-10-24T22:00:00Z– Reguleringer av båtlivet må ikke bli for omfattende, og når de er nødvendige, må de være målrettede og så forståelige som mulig, mener Nordiska Båtrådet og European Boating Association, som nylig hadde møte i Helsingfors.
Nye Dommer- og Arrangørkurs -E-læringsmodul klarNye Dommer- og Arrangørkurs -E-læringsmodul klar2018-10-21T22:00:00ZNye E-læringskurs i kappseilingereglene Arrangør- og Dommerutvalget holder på med en omfattende revisjon av utdanningsstrukturen. Det vil innbefatte justering av kursenes innhold, krav til forkunnskaper og praksis, og læremål.
Hermann Tomasgaard ble Årets Seiler 2018Hermann Tomasgaard ble Årets Seiler 20182018-10-14T22:00:00ZDet ble tildelt flere priser under den store seilerfesten. En av dem var utnevnelsen «Årets Seiler», som gikk til Hermann Tomasgaard.
NSFs hederstegn til Jan Steven JohannessenNSFs hederstegn til Jan Steven Johannessen2018-10-14T22:00:00ZTil stor og rørende applaus ble Jan Steven Johannessen tildelt NSFs ærespris under den store seilerfesten på Tjuvholmen i Oslo.
Melges-laget til topps i mesternes mesterMelges-laget til topps i mesternes mester2018-10-12T22:00:00ZKristoffer Spone, Christen Horn Johannessen, Børre og Sigurd Hekk Paulsen var utpekt til favoritter i mesternes mester. Og de skuffet ikke.
Unge 29er-seilere leder etter første dagUnge 29er-seilere leder etter første dag2018-10-11T22:00:00ZFå hadde tippet at det unge 29er-laget til Pia Dahl Andersen skulle lede etter første dag av mesternes mester. Men det gjør de.
Per Christian Bordal ansatt som generalsekretær i Norges SeilforbundPer Christian Bordal ansatt som generalsekretær i Norges Seilforbund2018-10-11T22:00:00ZPer Christian Bordal har vært konstituert generalsekretær i seilforbundet siden nyttår. Nå har styret og Bordal blitt enige om at han tar stillingen permanent.
Mesternes Mester i gangMesternes Mester i gang2018-10-11T22:00:00ZMesternes Mester startet fredag klokken 12.00 i en lett bris fra nordøst.
Hvem blir mesternes mester?Hvem blir mesternes mester?2018-10-09T22:00:00Z12. og 13. oktober – fredag og lørdag – er det duket for mesternes mester i Åsgårdstrand, og aldri har trolig så mange gode norske seilere vært samlet på et brett før. Men hvem vinner?
Enslig norsk seiler i ungdom-OLEnslig norsk seiler i ungdom-OL2018-10-08T22:00:00ZBrettseileren Helle Oppedal (17) fra Stavanger er eneste norske seiler under ungdom-OL, som for tiden pågår i Buenos Aires i Argentina.
Gnistrende Hvasser-samlingGnistrende Hvasser-samling2018-10-07T22:00:00ZRundt 60 ivrige seilere og trenere fikk maks uttelling under den årlige Hvasser- samlingen i høstferien. Seilerne arrangerte også en strandrydding som ga skremmende mye søppel.