Innhold
Arrangørutdanning
Arrangørutdanningen består av 3 kurs på forskjellige nivåer. Grunnkurset er et e-kurs som du selv tar hjemme. Arrangør 2 kurset arrangeres på kretsnivå, og Arrangør 3 kurset arrangeres av NSFs Regattautvalg.

Dommer og arrangør utvalget har sertifisert Kursholdere og det er kun disse som kan benyttes for å få godkjent kurset. Her finner du godkjente foredragsholder for Arrangør 2 kurs.

Både nasjonalt og internasjonalt endres regattaformat for seiling. Nye formater krever ofte ny kunnskap eller andre egenskaper av en arrangør. NSF oppfordrer foreningene til å rekruttere til arrangørkurs slik at vi står bedre rustet til å tilby norske seilere kvalitetsregattaer også i fremtiden.
Grunnkurs

Norges Seilforbund har utarbeidet et gratis E-kurs som danner grunnmuren for alle NSF sine kurs. Du lærer om hvordan en forening fungerer og hva de ulike rollene har for oppgaver på en enkel og lettfattlig måte. Kurset tar omtrent 2 timer å gjennomføre.

Arrangør 2

Arrangør 2 består av et e-kurs i Kappseilingsreglene sammensatt for arrangører og så et 9 timers klasseromskurs med avsluttende eksamen.

Innhold: Forberedelser til arrangement, seilingsbestemmelser, sikkerhet, bemanning, utstyr og sjekklister, brettseilas, matchrace, lagseilas.

Arrangør: Seilkrets. I praksis er det som regel forening som tar initiativ og samarbeider med naboforeninger. Ta kontakt med Leder i Regatta - utvalget, Anne Kolstad, anne.ka@online.no, for råd om gjennomføring av kurset. Kursmateriell fås ved henvendelse etter at kurset er satt opp i idrettskurs.nif.no og godkjent kursholder er valgt.

Neste kurs: se Aktuelle NSF kurs

Arrangør 3
Målgruppe: Arrangør 2 som ønsker mer kunnskap rundt regattaorganisering. Kursdeltagere må ha gjennomført Arrangør 2 og ha dokumentert arrangementserfaring eller være ​​Dommer 3 med dokumentert arrangements erfaring.

Varighet: 16 timer + praksis

Innhold: Forberedelser til arrangement, spesielle arrangementer, spesielle startmåter, teknisk utstyr, banelegging, «regelnøtter».

Arrangør: NSF Arrangør og dommerutvalg.

Neste kurs: se Aktuelle NSF kurs

Påmeldingen benytter MinIdrett, lag ny bruker hvis du ikke er det fra før av. Er du medlem av seilforening - pass på at du er registrert mot din klubb. Les mer her: https://itinfo.nif.no/Min_idrett_brukerveiledning#Ny_Bruker

I fokus