Nyheter

Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-01-09T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Kvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighetKvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighet2019-01-09T23:00:00Z24. til 26. mai er det kvalifisering til de fire ledige plassene i seilsportsligaens 1. divisjon. Det gir samtidig alle landets seilforeninger en gyllen mulighet til å få prøve seg i ligaseiling.
Landslaget for 2019 er tatt utLandslaget for 2019 er tatt ut2019-01-01T23:00:00ZNi seilere vil utgjøre Norges landslag i seiling i 2019. I tillegg er det fire seilere på et utfordrer-landslag.
Nå starter siste etappe mot OL-medaljeNå starter siste etappe mot OL-medalje2018-12-10T23:00:00ZFlere effektive treningsdager på vannet og mesterskap-coaching er blant virkemidlene som skal gi norske medaljer i OL i 2020. For en norsk OL-medalje har sportssjef Rigo de Nijs tro på.
Omfattende rapport om seilsportsligaenOmfattende rapport om seilsportsligaen2018-12-05T23:00:00ZRace Report 2018 inneholder en omfattende oppsummering av ligaåret 2018. I rapporten rettes også blikket fremover mot 2019.
Seier med ny trenerSeier med ny trener2018-11-21T23:00:00ZAnders Pedersen vant nylig en klar seier Winter Series i Finnjolle på den gamle OL-banen i Athen. For første gang hadde han med seg den nye treneren sin, Espen Guttormsen.
Shorthanded-seiling blir OL-grenShorthanded-seiling blir OL-gren2018-11-04T23:00:00ZPå det avsluttende årsmøtet i World Sailing søndag 4. november ble det endelig bestemt at OL i 2024 skal inneholde en havseilas-øvelse der laget består av en kvinne og en mann.
Shorthanded-forslag møter motstandShorthanded-forslag møter motstand2018-10-30T23:00:00ZForslaget om å erstatte Finnjollen ut med en shorthanded-klasse i OL vekker ikke like stor begeistring hos alle delegatene på årsmøtet til det internasjonale seilforbundet.
Shorthanded kan bli OL-grenShorthanded kan bli OL-gren2018-10-28T23:00:00ZEt overraskende forslag om shorthanded-seiling som OL-gren er den heteste poteten på World Sailings årsmøte som pågår i Sarasota i USA nå.
Knarr-seilerne innleder NM-sesongenKnarr-seilerne innleder NM-sesongen2018-10-28T23:00:00ZKnarr-seilerne skal kåre de første norgesmestrene i seiling i 2019. Det skjer i Bærum og mesterskapet innledes 15. juni. Her er listen over godkjente NM i 2019.
Melges-laget til topps i mesternes mesterMelges-laget til topps i mesternes mester2018-10-12T22:00:00ZKristoffer Spone, Christen Horn Johannessen, Børre og Sigurd Hekk Paulsen var utpekt til favoritter i mesternes mester. Og de skuffet ikke.
Unge 29er-seilere leder etter første dagUnge 29er-seilere leder etter første dag2018-10-11T22:00:00ZFå hadde tippet at det unge 29er-laget til Pia Dahl Andersen skulle lede etter første dag av mesternes mester. Men det gjør de.
Enslig norsk seiler i ungdom-OLEnslig norsk seiler i ungdom-OL2018-10-08T22:00:00ZBrettseileren Helle Oppedal (17) fra Stavanger er eneste norske seiler under ungdom-OL, som for tiden pågår i Buenos Aires i Argentina.
Bli med for å hedre årets navn!Bli med for å hedre årets navn!2018-09-27T22:00:00ZPå den store seilerfesten 13. oktober er det ikke bare vinnerne av mesternes mester som får premier. Også en rekke andre seilere vil bli hedret.
Sterk medaljefinale ga 6. plass i VMSterk medaljefinale ga 6. plass i VM2018-09-23T22:00:00Z– Jeg valgte å gi full gass i medal race, sier Bjørnar Erikstad. Der ble han nummer to, et resultat som sendte ham opp til 6. plass i VM for funksjonshemmete.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Asker Seilforening går nye veierAsker Seilforening går nye veier2019-01-13T23:00:00ZAsker Seilforening går nye veier når det gjelder foreningens nybegynner-opplæring. Artikkelen til SEILmagasinet har vakt interesse og i sosiale medier har tiltaket fått mange heiarop.
Påmelding til Seiltinget 2019Påmelding til Seiltinget 20192019-01-09T23:00:00ZVi har åpnet påmeldingen til Seiltinget.
InstruktørkursInstruktørkurs2019-01-01T23:00:00ZSUP-INSTRUKTØR Eilen Nordlie har nå blitt utdannet gjennom ISA slik at NSF kan avholde offisielle intruktørkurs.
Vil du bli dommer eller regattasjef?Vil du bli dommer eller regattasjef?2019-01-01T23:00:00ZNorges Seilforbund arrangerer regattasjef- og forbundsdommerkurs 2. og 3. februar i samarbeid med Hordaland seilkrets som teknisk arrangør.
Nå snur det – God Jul!Nå snur det – God Jul!2018-12-20T23:00:00ZI dag snur det – i dag begynner sola å stige igjen; det går mot lysere tider og ny seilsesong. Det er en god dag til å ønske alle landets seilere en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Ikke hold munn!Ikke hold munn!2018-12-16T23:00:00ZNorges Seilforbund slutter seg til idrettsforbundets kampanje mot seksuell trakassering.
Bryt stillheten!Bryt stillheten!2018-12-13T23:00:00ZINNN
Stort treningsutbytte på Las PalmasStort treningsutbytte på Las Palmas2018-12-11T23:00:00Z– En fantastisk treningssamling avsluttes i dag. Vi har hatt 11 dager med seilig og topp treningsforhold, melder Iens Ludvig Høst fra Las Palmas på Kanariøyene.
Innbydelse til seiltinget 2019Innbydelse til seiltinget 20192018-12-06T23:00:00ZINNKALLING TIL NORGES SEILFORBUNDS TING 2019 16. – 17. MARS Quality Airport Hotel Gardermoen
21 seilere i trening på Las Palmas21 seilere i trening på Las Palmas2018-12-06T23:00:00ZDenne uken startet den første av årets vintersamlinger for ungdomsseilere på Las Palmas.
Turseiling på enkelt og billig visTurseiling på enkelt og billig vis2018-12-04T23:00:00ZInspirert av Magne Klanns jolleseiltur fra Nordkapp til Lindesnes i sommer, oppfordres alle seilforeninger nå til å lage turseilergrupper for seiling med joller og små kjølbåter.
NSF er blitt rent særforbundNSF er blitt rent særforbund2018-12-04T23:00:00ZNorges Seilforbund har fått status som rent særforbund. Det innebærer både goder og plikter.
Ny rutine for utstyrsøknaderNy rutine for utstyrsøknader2018-12-02T23:00:00ZBeløpene som er avsatt til kjøp av utstyr er større enn noensinne for 2018, men vær obs på at søknadsordningen er endret.
Fire måneder til seiltingetFire måneder til seiltinget2018-11-19T23:00:00Z16. og 17. mars 2019 møtes seil-Norge til seilting på Gardermoen. Forberedelsene er allerede godt i gang.
Nyttige møter på båtbrukernes vegneNyttige møter på båtbrukernes vegne2018-10-24T22:00:00Z– Reguleringer av båtlivet må ikke bli for omfattende, og når de er nødvendige, må de være målrettede og så forståelige som mulig, mener Nordiska Båtrådet og European Boating Association, som nylig hadde møte i Helsingfors.