Nyheter

Disse regattaene blir viktige for OL-kandidateneDisse regattaene blir viktige for OL-kandidatene2019-02-10T23:00:00Z1. mars starter fase 2 i den norske OL-uttagningen. I et utvalg av internasjonale regattaer gjelder det for seilere med OL-ambisjoner å være blant de 10 beste.
Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-02-10T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Miami-seier ga ranking-hoppMiami-seier ga ranking-hopp2019-02-05T23:00:00ZEtter seieren i Miami, rykker Hermann Tomasgaard opp til 6. plass på verdensrankingen i Laser. Det er hans høyeste plassering noensinne.
Full fart på NTG-leir på KanariøyeneFull fart på NTG-leir på Kanariøyene2019-02-04T23:00:00ZMens Hermann Tomasgaard kan nyte seieren i Miami, trener morgendagens seilere for fullt på Kanariøyene for å utfordre ham.
– God inspirasjon til å fortsette treningen– God inspirasjon til å fortsette treningen2019-02-03T23:00:00Z– Jeg trenger mye trening for å forbedre meg, og seieren i Miami var en god inspirasjon til å fortsette treningsarbeidet, sa Hermann Tomasgaard etter sin suverene seier i Laser i verdenscupen i Miami.
Hermann Tomasgaard seiler som en verdensenerHermann Tomasgaard seiler som en verdensener2019-02-01T23:00:00ZHermann Tomasgaard leder verdenscupen i Miami med så stor margin man knapt har sett i den før. Men en slik prestasjon er ikke kommet av seg selv.
Sterk 3. plass til Alexander Dahl HøgheimSterk 3. plass til Alexander Dahl Høgheim2019-01-28T23:00:00ZI konkurranse med verdenseliten seilte Ran-seileren Alexander Dahl Høgheim inn til en sterk 3. plass i Waszp Games.
Nå kan NM arrangeres i liga-formatNå kan NM arrangeres i liga-format2019-01-27T23:00:00ZEn liten setning i årets oppdatering av NM-reglene, åpner for en helt ny type norgesmesterskap.
En treningssamling utenom det vanligeEn treningssamling utenom det vanlige2019-01-24T23:00:00Z26. og 27. januar skal norske juniorseilere gjøre ting de sannsynligvis aldri har gjort før, og for første gang avholder seilere og padlere treningssamling i fellesskap.
Norske landslagsseilere sesongdebuterer i MiamiNorske landslagsseilere sesongdebuterer i Miami2019-01-24T23:00:00ZSeks norske landslagsseilere innleder seilsesongen 2019 under verdenscupen i Miami som starter 29. januar.
Fellesseminar Dommere og ArrangørerFellesseminar Dommere og Arrangører2019-01-16T23:00:00ZArrangør- og dommerutvalget arranger Fellesseminar på Quality Airport Hotel Gardermoen. Lørdag 9. og søndag 10. mars Seminaret åpner kl. 1100 lørdag og avsluttes kl. 1600 søndag.
Kvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighetKvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighet2019-01-09T23:00:00Z24. til 26. mai er det kvalifisering til de fire ledige plassene i seilsportsligaens 1. divisjon. Det gir samtidig alle landets seilforeninger en gyllen mulighet til å få prøve seg i ligaseiling.
Landslaget for 2019 er tatt utLandslaget for 2019 er tatt ut2019-01-01T23:00:00ZNi seilere vil utgjøre Norges landslag i seiling i 2019. I tillegg er det fire seilere på et utfordrer-landslag.
Nå starter siste etappe mot OL-medaljeNå starter siste etappe mot OL-medalje2018-12-10T23:00:00ZFlere effektive treningsdager på vannet og mesterskap-coaching er blant virkemidlene som skal gi norske medaljer i OL i 2020. For en norsk OL-medalje har sportssjef Rigo de Nijs tro på.
Omfattende rapport om seilsportsligaenOmfattende rapport om seilsportsligaen2018-12-05T23:00:00ZRace Report 2018 inneholder en omfattende oppsummering av ligaåret 2018. I rapporten rettes også blikket fremover mot 2019.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Sammen for havetSammen for havet2019-02-15T23:00:00ZForsøplingen av havet er enorm, og for å nå ut til flere hjelpere og venner av havet, forener kampanjene «Hold havet rent» og «Clean Seas» kreftene for å bli seilernes egen slagkraftige marine miljøkampanje.
Kurs i direktedømming -Addendum QKurs i direktedømming -Addendum Q2019-01-29T23:00:00ZNSF 's Arrangør- og Dommerutvalg arranger kurs i direktedømming av fleet race på Meet, Ullevål Stadion i Oslo 23. - 24. mars 2019.
Seilere og padlere brøt grenserSeilere og padlere brøt grenser2019-01-28T23:00:00ZOlympiatoppen ønsker kunnskapsutveksling og samarbeid mellom ulike idretter. Seilere og padlere tok dem på ordet, og arrangerte en felles samling der de gjorde ting de ikke kunne. Det ga mersmak.
Seiltrenere skal sertifiseresSeiltrenere skal sertifiseres2019-01-24T23:00:00ZHøsten 2018 vedtok NSF at alle seiltrenere skal sertifiseres. Det håper man vil øke forståelsen for trenerrollen og gi seiltrenerne identitet og økt status.
Godt fremmøte på klasseklubbforumGodt fremmøte på klasseklubbforum2019-01-23T23:00:00Z16 av ialt 22 NM-klasser var representert da klasseklubbformuet hadde sitt årlige møte. Morten Mero fra IF-klubben og Thomas Nilsson ble utpekt til å representere klasseklubbene på seiltinget.
Klasseklubbene holder «årsmøte»Klasseklubbene holder «årsmøte»2019-01-18T23:00:00ZMandag 21. januar møtes representanter for alle klasseklubbene til sin årlige «oppsummering».
Asker Seilforening går nye veierAsker Seilforening går nye veier2019-01-13T23:00:00ZAsker Seilforening går nye veier når det gjelder foreningens nybegynner-opplæring. Artikkelen til SEILmagasinet har vakt interesse og i sosiale medier har tiltaket fått mange heiarop.
Påmelding til Seiltinget 2019Påmelding til Seiltinget 20192019-01-09T23:00:00ZVi har åpnet påmeldingen til Seiltinget. Påmeldingsfrist 15.februar.
InstruktørkursInstruktørkurs2019-01-01T23:00:00ZSUP-INSTRUKTØR Eilen Nordlie har nå blitt utdannet gjennom ISA slik at NSF kan avholde offisielle intruktørkurs.
Vil du bli dommer eller regattasjef?Vil du bli dommer eller regattasjef?2019-01-01T23:00:00ZNorges Seilforbund arrangerer regattasjef- og forbundsdommerkurs 2. og 3. februar i samarbeid med Hordaland seilkrets som teknisk arrangør.
Nå snur det – God Jul!Nå snur det – God Jul!2018-12-20T23:00:00ZI dag snur det – i dag begynner sola å stige igjen; det går mot lysere tider og ny seilsesong. Det er en god dag til å ønske alle landets seilere en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Ikke hold munn!Ikke hold munn!2018-12-16T23:00:00ZNorges Seilforbund slutter seg til idrettsforbundets kampanje mot seksuell trakassering.
Bryt stillheten!Bryt stillheten!2018-12-13T23:00:00ZINNN
Stort treningsutbytte på Las PalmasStort treningsutbytte på Las Palmas2018-12-11T23:00:00Z– En fantastisk treningssamling avsluttes i dag. Vi har hatt 11 dager med seilig og topp treningsforhold, melder Iens Ludvig Høst fra Las Palmas på Kanariøyene.
Innbydelse til seiltinget 2019Innbydelse til seiltinget 20192018-12-06T23:00:00ZINNKALLING TIL NORGES SEILFORBUNDS TING 2019 16. – 17. MARS Quality Airport Hotel Gardermoen