11Meter11Meter
ORCiORCi

Innhold
Nyttig informasjon

Søknadsfrist for Norgesmesterskap 2020 er 1.juni 2019. Søknadskjema finner en her.

Nyheter

Løse lisens? Oppdatert lisensløsningLøse lisens? Oppdatert lisensløsning2019-03-13T23:00:00ZI samarbeid med NOR-rating har NSf modernisert og oppgradert databaseløsningen som tidligere kun har håndtert lisens og seilnummer. Nå håndterer den Nor-rating og medlems&båt register for alle godkjente klasseklubber.
Nå kan NM arrangeres i liga-formatNå kan NM arrangeres i liga-format2019-01-27T23:00:00ZEn liten setning i årets oppdatering av NM-reglene, åpner for en helt ny type norgesmesterskap.
Godt fremmøte på klasseklubbforumGodt fremmøte på klasseklubbforum2019-01-23T23:00:00Z16 av ialt 22 NM-klasser var representert da klasseklubbformuet hadde sitt årlige møte. Morten Mero fra IF-klubben og Thomas Nilsson ble utpekt til å representere klasseklubbene på seiltinget.
Knarr-seilerne innleder NM-sesongenKnarr-seilerne innleder NM-sesongen2018-10-28T23:00:00ZKnarr-seilerne skal kåre de første norgesmestrene i seiling i 2019. Det skjer i Bærum og mesterskapet innledes 15. juni. Her er listen over godkjente NM i 2019.
Melges-laget til topps i mesternes mesterMelges-laget til topps i mesternes mester2018-10-12T22:00:00ZKristoffer Spone, Christen Horn Johannessen, Børre og Sigurd Hekk Paulsen var utpekt til favoritter i mesternes mester. Og de skuffet ikke.
Unge 29er-seilere leder etter første dagUnge 29er-seilere leder etter første dag2018-10-11T22:00:00ZFå hadde tippet at det unge 29er-laget til Pia Dahl Andersen skulle lede etter første dag av mesternes mester. Men det gjør de.
Hvem blir mesternes mester?Hvem blir mesternes mester?2018-10-09T22:00:00Z12. og 13. oktober – fredag og lørdag – er det duket for mesternes mester i Åsgårdstrand, og aldri har trolig så mange gode norske seilere vært samlet på et brett før. Men hvem vinner?
Bli med for å hedre årets navn!Bli med for å hedre årets navn!2018-09-27T22:00:00ZPå den store seilerfesten 13. oktober er det ikke bare vinnerne av mesternes mester som får premier. Også en rekke andre seilere vil bli hedret.
Slo verdensmestrene i NMSlo verdensmestrene i NM2018-09-16T22:00:00ZTorkjel Valland og mannskapet hans fra Bergens Seilforening henviste verdensmester Claus Landmark og hans menn til sølvplass i ORCi-NM i Tønsberg.
Gledelig mange Standard-seilere i NMGledelig mange Standard-seilere i NM2018-09-04T22:00:00ZDobbelt så mange Laser Standard-seilere deltok i NM i år i forhold til i 2017. – Veldig gledelig, uttaler Laser-veteranen Peer Moberg. Olai Hagland og Line Flem Høst ble mestere.
Nye norgesmestre i IFNye norgesmestre i IF2018-08-26T22:00:00ZBjørnar Bjørgum og Nicholas Klem vant sitt første NM i IF og detroniserte derved gamle storheter i klassen.
NM nummer to til AustefjordsNM nummer to til Austefjords2018-08-19T22:00:00ZKamilla og August Austefjord tok sitt andre NM-gull på rad i Grimstadjolle.
Frisk vind for OptimistjolleseilerneFrisk vind for Optimistjolleseilerne2018-08-12T22:00:00ZEtter en ganske vindstille sommer i Oslofjorden var det ingen som kunne klage på mangel av vind under helgens NM i optimistjolleseiling på Steilene.
Dame NM på trappeneDame NM på trappene2018-07-28T22:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til årets Dame NM. Mesterskapet seiles i Snipe og arrangeres på Snarøya 01.-02. september i regi av Bærum Seilforening.
Vant sin fjerde NM-tittel på radVant sin fjerde NM-tittel på rad2018-07-15T22:00:00ZJostein og Asbjørn Grødem tok gull i NM i Snipe for fjerde år på rad. Det er det kun to seilere før dem som har klart i Snipe-klassen.

I fokus

Alle nyheter

Nytt styre i Norges SeilforbundNytt styre i Norges Seilforbund2019-03-17T23:00:00ZUnder seiltinget som ble avholdt i helgen, ble det valgt nye styremedlemmer i Norges Seilforbund.
Langturseiling i radioformatLangturseiling i radioformat2019-03-06T23:00:00ZVisste du at postcasten «Explore North» er en del av NSFs turseilingssatsing? Foreløpig kan du høre på 24 episoder om turseiling.
Dette vil seiltinget 2019 handle omDette vil seiltinget 2019 handle om2019-03-04T23:00:00ZÅrsrapporter og sakspapirer til seiltinget, som arrangeres på Gardermoen 16. og 17. mars, er lagt ut. I dem kan du lese om hva delegater fra 24 seilforeninger og tre seilkretser skal behandle.
Fellesseminar Dommere og ArrangørerFellesseminar Dommere og Arrangører2019-02-27T23:00:00ZArrangør- og dommerutvalget arranger Fellesseminar på Quality Airport Hotel Gardermoen. Lørdag 9. og søndag 10. mars Seminaret åpner kl. 1100 lørdag og avsluttes kl. 1600 søndag.
NSF og Redningsselskapet med sikkerhetskursNSF og Redningsselskapet med sikkerhetskurs2019-02-26T23:00:00ZSeileren Simen Løvgren har revidert og gjennomgått elementene i World Sailings sikkerhetskurs – og i et samarbeid mellom NSF og Redningsselskapet presenteres nå et nytt sikkerhetskurs skreddersydd for seilere.
Velkommen til NSF VårsamlingVelkommen til NSF Vårsamling2019-02-25T23:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til vårens vakreste eventyr: NSF Vårsamling i Moss 5., 6. og 7. april. Samlingen blir arrangert for seilere i 29er, 49er og 49er FX, Laser 4.7, Radial og Standard, Waszp og Finnjolle.
Rekordseiler om fremtidens seilingRekordseiler om fremtidens seiling2019-02-24T23:00:00ZHvordan ser fremtidens seiling ut? Helly Hansen har invitert sin ambassadør Thomas Coville til å si noen om dette – og fortelle om sin egen spennende historie.
Instruktørkurs 2019Instruktørkurs 20192019-02-24T23:00:00ZDet er planlagt å ha SUP-instruktør-kurs i forbindelse med NM i Stavanger 29. og 30. juni og Norgescup i Lofoten 13.juli. Påmelding og spørsmål på epost til eilen.nordlie <at> gmail.com.
Valgkomiteens forslag til tre nye styremedlemmerValgkomiteens forslag til tre nye styremedlemmer2019-02-18T23:00:00ZValgkomiteen har gjort sin vurdering og innstilt tre kandidater som nye styremedlemmer og et nytt varamedlem til Norges Seilforbunds styre. Valget finner sted på seiltinget 16. og 17. mars.
Sammen for havetSammen for havet2019-02-15T23:00:00ZForsøplingen av havet er enorm, og for å nå ut til flere hjelpere og venner av havet, forener kampanjene «Hold havet rent» og «Clean Seas» kreftene for å bli seilernes egen slagkraftige marine miljøkampanje.
Disse regattaene blir viktige for OL-kandidateneDisse regattaene blir viktige for OL-kandidatene2019-02-10T23:00:00Z1. mars starter fase 2 i den norske OL-uttagningen. I et utvalg av internasjonale regattaer gjelder det for seilere med OL-ambisjoner å være blant de 10 beste.
Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-02-10T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Miami-seier ga ranking-hoppMiami-seier ga ranking-hopp2019-02-05T23:00:00ZEtter seieren i Miami, rykker Hermann Tomasgaard opp til 6. plass på verdensrankingen i Laser. Det er hans høyeste plassering noensinne.
Full fart på NTG-leir på KanariøyeneFull fart på NTG-leir på Kanariøyene2019-02-04T23:00:00ZMens Hermann Tomasgaard kan nyte seieren i Miami, trener morgendagens seilere for fullt på Kanariøyene for å utfordre ham.
– God inspirasjon til å fortsette treningen– God inspirasjon til å fortsette treningen2019-02-03T23:00:00Z– Jeg trenger mye trening for å forbedre meg, og seieren i Miami var en god inspirasjon til å fortsette treningsarbeidet, sa Hermann Tomasgaard etter sin suverene seier i Laser i verdenscupen i Miami.