11Meter11Meter
ORCiORCi

Innhold
Nyttig informasjon

Her vil vi legge ut nyttig informasjon om diverse temaer.

Nyheter

Knarr-seilerne innleder NM-sesongenKnarr-seilerne innleder NM-sesongen2018-10-28T23:00:00ZKnarr-seilerne skal kåre de første norgesmestrene i seiling i 2019. Det skjer i Bærum og mesterskapet innledes 15. juni. Her er listen over godkjente NM i 2019.
Melges-laget til topps i mesternes mesterMelges-laget til topps i mesternes mester2018-10-12T22:00:00ZKristoffer Spone, Christen Horn Johannessen, Børre og Sigurd Hekk Paulsen var utpekt til favoritter i mesternes mester. Og de skuffet ikke.
Unge 29er-seilere leder etter første dagUnge 29er-seilere leder etter første dag2018-10-11T22:00:00ZFå hadde tippet at det unge 29er-laget til Pia Dahl Andersen skulle lede etter første dag av mesternes mester. Men det gjør de.
Hvem blir mesternes mester?Hvem blir mesternes mester?2018-10-09T22:00:00Z12. og 13. oktober – fredag og lørdag – er det duket for mesternes mester i Åsgårdstrand, og aldri har trolig så mange gode norske seilere vært samlet på et brett før. Men hvem vinner?
Bli med for å hedre årets navn!Bli med for å hedre årets navn!2018-09-27T22:00:00ZPå den store seilerfesten 13. oktober er det ikke bare vinnerne av mesternes mester som får premier. Også en rekke andre seilere vil bli hedret.
Slo verdensmestrene i NMSlo verdensmestrene i NM2018-09-16T22:00:00ZTorkjel Valland og mannskapet hans fra Bergens Seilforening henviste verdensmester Claus Landmark og hans menn til sølvplass i ORCi-NM i Tønsberg.
Gledelig mange Standard-seilere i NMGledelig mange Standard-seilere i NM2018-09-04T22:00:00ZDobbelt så mange Laser Standard-seilere deltok i NM i år i forhold til i 2017. – Veldig gledelig, uttaler Laser-veteranen Peer Moberg. Olai Hagland og Line Flem Høst ble mestere.
Nye norgesmestre i IFNye norgesmestre i IF2018-08-26T22:00:00ZBjørnar Bjørgum og Nicholas Klem vant sitt første NM i IF og detroniserte derved gamle storheter i klassen.
NM nummer to til AustefjordsNM nummer to til Austefjords2018-08-19T22:00:00ZKamilla og August Austefjord tok sitt andre NM-gull på rad i Grimstadjolle.
Frisk vind for OptimistjolleseilerneFrisk vind for Optimistjolleseilerne2018-08-12T22:00:00ZEtter en ganske vindstille sommer i Oslofjorden var det ingen som kunne klage på mangel av vind under helgens NM i optimistjolleseiling på Steilene.
Dame NM på trappeneDame NM på trappene2018-07-28T22:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til årets Dame NM. Mesterskapet seiles i Snipe og arrangeres på Snarøya 01.-02. september i regi av Bærum Seilforening.
Vant sin fjerde NM-tittel på radVant sin fjerde NM-tittel på rad2018-07-15T22:00:00ZJostein og Asbjørn Grødem tok gull i NM i Snipe for fjerde år på rad. Det er det kun to seilere før dem som har klart i Snipe-klassen.
I en klasse for segI en klasse for seg2018-07-01T22:00:00ZDet kom ikke som noen overraskelse at Anders Pedersen ble norgesmester i Finnjolle.
To favorittseire og en overraskelseTo favorittseire og en overraskelse2018-07-01T22:00:00ZUffe Tomasgaard og Theodor Middelthon ble norgemestre i Laser-klassene. Mathias Berthet og Alexander Franks Penty tok NM-gull i 29er.
NM for Norges fremtidshåpNM for Norges fremtidshåp2018-06-28T22:00:00ZNorges største fremtidige seilerhåp skal konkurrere om NM-medaljer i Tønsberg kommende helg.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Shorthanded-seiling blir OL-grenShorthanded-seiling blir OL-gren2018-11-04T23:00:00ZPå det avsluttende årsmøtet i World Sailing søndag 4. november ble det endelig bestemt at OL i 2024 skal inneholde en havseilas-øvelse der laget består av en kvinne og en mann.
Shorthanded-forslag møter motstandShorthanded-forslag møter motstand2018-10-30T23:00:00ZForslaget om å erstatte Finnjollen ut med en shorthanded-klasse i OL vekker ikke like stor begeistring hos alle delegatene på årsmøtet til det internasjonale seilforbundet.
Shorthanded kan bli OL-grenShorthanded kan bli OL-gren2018-10-28T23:00:00ZEt overraskende forslag om shorthanded-seiling som OL-gren er den heteste poteten på World Sailings årsmøte som pågår i Sarasota i USA nå.
Nyttige møter på båtbrukernes vegneNyttige møter på båtbrukernes vegne2018-10-24T22:00:00Z– Reguleringer av båtlivet må ikke bli for omfattende, og når de er nødvendige, må de være målrettede og så forståelige som mulig, mener Nordiska Båtrådet og European Boating Association, som nylig hadde møte i Helsingfors.
Nye Dommer- og Arrangørkurs -E-læringsmodul klarNye Dommer- og Arrangørkurs -E-læringsmodul klar2018-10-21T22:00:00ZNye E-læringskurs i kappseilingereglene Arrangør- og Dommerutvalget holder på med en omfattende revisjon av utdanningsstrukturen. Det vil innbefatte justering av kursenes innhold, krav til forkunnskaper og praksis, og læremål.
Hermann Tomasgaard ble Årets Seiler 2018Hermann Tomasgaard ble Årets Seiler 20182018-10-14T22:00:00ZDet ble tildelt flere priser under den store seilerfesten. En av dem var utnevnelsen «Årets Seiler», som gikk til Hermann Tomasgaard.
NSFs hederstegn til Jan Steven JohannessenNSFs hederstegn til Jan Steven Johannessen2018-10-14T22:00:00ZTil stor og rørende applaus ble Jan Steven Johannessen tildelt NSFs ærespris under den store seilerfesten på Tjuvholmen i Oslo.
Per Christian Bordal ansatt som generalsekretær i Norges SeilforbundPer Christian Bordal ansatt som generalsekretær i Norges Seilforbund2018-10-11T22:00:00ZPer Christian Bordal har vært konstituert generalsekretær i seilforbundet siden nyttår. Nå har styret og Bordal blitt enige om at han tar stillingen permanent.
Mesternes Mester i gangMesternes Mester i gang2018-10-11T22:00:00ZMesternes Mester startet fredag klokken 12.00 i en lett bris fra nordøst.
Enslig norsk seiler i ungdom-OLEnslig norsk seiler i ungdom-OL2018-10-08T22:00:00ZBrettseileren Helle Oppedal (17) fra Stavanger er eneste norske seiler under ungdom-OL, som for tiden pågår i Buenos Aires i Argentina.
Gnistrende Hvasser-samlingGnistrende Hvasser-samling2018-10-07T22:00:00ZRundt 60 ivrige seilere og trenere fikk maks uttelling under den årlige Hvasser- samlingen i høstferien. Seilerne arrangerte også en strandrydding som ga skremmende mye søppel.
Hvem vil du skal styre i NSF?Hvem vil du skal styre i NSF?2018-10-03T22:00:00ZI mars 2019 avholdes det seilting der nytt styre i NSF skal velges. Nå er valgkomiteen på jakt etter aktuelle kandidater.
Alt ser lovende ut for Hvasser-samlingenAlt ser lovende ut for Hvasser-samlingen2018-10-01T22:00:00ZHele landslaget i seiling og alle landslagstrenerne står nå klare til å ta i mot 60 unge seilere på Hvasser.
NSF rapport 2.tertial 2018NSF rapport 2.tertial 20182018-09-27T22:00:00ZPå ledermøtet i Norges Seilforbund 16. mars 2018 ble det anmodet om å få periodiske rapporter om driften, særlig økonomien, i NSF. Denne rapporten gjelder status pr. 2. tertial 2018, dvs. pr. 30. august 2018.
Seminar om Race ManagementSeminar om Race Management2018-09-26T22:00:00ZVil du lære mer og bli oppdatert om det å arrangere og lede regattaer, har du sjansen i Marseilles i Frankrike fra 12. til 14. oktober.