Nyheter

Nå kan NM arrangeres i liga-formatNå kan NM arrangeres i liga-format2019-01-27T23:00:00ZEn liten setning i årets oppdatering av NM-reglene, åpner for en helt ny type norgesmesterskap.
Godt fremmøte på klasseklubbforumGodt fremmøte på klasseklubbforum2019-01-23T23:00:00Z16 av ialt 22 NM-klasser var representert da klasseklubbformuet hadde sitt årlige møte. Morten Mero fra IF-klubben og Thomas Nilsson ble utpekt til å representere klasseklubbene på seiltinget.
Omfattende rapport om seilsportsligaenOmfattende rapport om seilsportsligaen2018-12-05T23:00:00ZRace Report 2018 inneholder en omfattende oppsummering av ligaåret 2018. I rapporten rettes også blikket fremover mot 2019.
Turseiling på enkelt og billig visTurseiling på enkelt og billig vis2018-12-04T23:00:00ZInspirert av Magne Klanns jolleseiltur fra Nordkapp til Lindesnes i sommer, oppfordres alle seilforeninger nå til å lage turseilergrupper for seiling med joller og små kjølbåter.
Shorthanded-seiling blir OL-grenShorthanded-seiling blir OL-gren2018-11-04T23:00:00ZPå det avsluttende årsmøtet i World Sailing søndag 4. november ble det endelig bestemt at OL i 2024 skal inneholde en havseilas-øvelse der laget består av en kvinne og en mann.
Bjørnar Erikstad satser på pallenBjørnar Erikstad satser på pallen2018-09-17T22:00:00ZTirsdag 18. september kl 18 norsk tid starter VM for funksjonshemmete i 2.4 mR på Lake Michigan i USA. Bjørnar Erikstad har som mål å forbedre 4. plassen han fikk i 2017.
Kristoffer Spone vant NM – igjenKristoffer Spone vant NM – igjen2018-09-02T22:00:00ZKristoffer Spone er i ferd med å bli NM-grossist nummer én her til lands. I helgen vant han sitt tredje NM av året – denne gangen i Express.
Nye norgesmestre i IFNye norgesmestre i IF2018-08-26T22:00:00ZBjørnar Bjørgum og Nicholas Klem vant sitt første NM i IF og detroniserte derved gamle storheter i klassen.
NM nummer to til AustefjordsNM nummer to til Austefjords2018-08-19T22:00:00ZKamilla og August Austefjord tok sitt andre NM-gull på rad i Grimstadjolle.
VM-oppvarming i SandefjordVM-oppvarming i Sandefjord2018-07-25T22:00:00Z31. juli starter verdensmesterskapet i H-båt i Sandefjord, men først er det NM samme sted. Der vil NM-deltagerne få en føling med hva en tidligere verdensmester er god for.
30 seilforeningslag klare for 2. runde30 seilforeningslag klare for 2. runde2018-07-19T22:00:00Z10 J/70-er ligger linet opp utenfor Scandic Seilet hotell i Molde, og i morgen tidlig er 30 seilforeningslag klare til å ta dem i bruk i 2. runde av seilsportsligaen anno 2018.
Spennende og åpen serierunde i MoldeSpennende og åpen serierunde i Molde2018-07-18T22:00:00ZEn åpen og spennende serierunde i seilsportsligaen venter denne helgen i Molde. Brevik og Florø skal forsvare sine lederposisjoner, men de har mange utfordrere.
Florø vant serieåpningen i 1. divisjonFlorø vant serieåpningen i 1. divisjon2018-06-03T22:00:00Z– Vi hadde gode starter, forsøkte å seile enkelt og vi brukte rutinen vår, sier Frode Stavang, skipper på Florø-laget som vant serieåpningen i seilsportsligaens 1. divisjon.
Moss lyktes ikke i å nå finalenMoss lyktes ikke i å nå finalen2018-06-03T22:00:00ZDet lyktes ikke Moss Seilforening å nå finalen i Sailing Champions League.
Dobbeltseier til Tønsberg i 2.4 mR-NMDobbeltseier til Tønsberg i 2.4 mR-NM2018-06-02T22:00:00ZBjørnar Erikstad tok sin 9. NM-tittel i 2.4 mR og Tønsberg Seilforening tok for første gang dobbeltseier i klassen.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Nytt styre i Norges SeilforbundNytt styre i Norges Seilforbund2019-03-17T23:00:00ZUnder seiltinget som ble avholdt i helgen, ble det valgt nye styremedlemmer i Norges Seilforbund.
Løse lisens? Oppdatert lisensløsningLøse lisens? Oppdatert lisensløsning2019-03-13T23:00:00ZI samarbeid med NOR-rating har NSf modernisert og oppgradert databaseløsningen som tidligere kun har håndtert lisens og seilnummer. Nå håndterer den Nor-rating og medlems&båt register for alle godkjente klasseklubber.
Langturseiling i radioformatLangturseiling i radioformat2019-03-06T23:00:00ZVisste du at postcasten «Explore North» er en del av NSFs turseilingssatsing? Foreløpig kan du høre på 24 episoder om turseiling.
Dette vil seiltinget 2019 handle omDette vil seiltinget 2019 handle om2019-03-04T23:00:00ZÅrsrapporter og sakspapirer til seiltinget, som arrangeres på Gardermoen 16. og 17. mars, er lagt ut. I dem kan du lese om hva delegater fra 24 seilforeninger og tre seilkretser skal behandle.
Fellesseminar Dommere og ArrangørerFellesseminar Dommere og Arrangører2019-02-27T23:00:00ZArrangør- og dommerutvalget arranger Fellesseminar på Quality Airport Hotel Gardermoen. Lørdag 9. og søndag 10. mars Seminaret åpner kl. 1100 lørdag og avsluttes kl. 1600 søndag.
NSF og Redningsselskapet med sikkerhetskursNSF og Redningsselskapet med sikkerhetskurs2019-02-26T23:00:00ZSeileren Simen Løvgren har revidert og gjennomgått elementene i World Sailings sikkerhetskurs – og i et samarbeid mellom NSF og Redningsselskapet presenteres nå et nytt sikkerhetskurs skreddersydd for seilere.
Velkommen til NSF VårsamlingVelkommen til NSF Vårsamling2019-02-25T23:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til vårens vakreste eventyr: NSF Vårsamling i Moss 5., 6. og 7. april. Samlingen blir arrangert for seilere i 29er, 49er og 49er FX, Laser 4.7, Radial og Standard, Waszp og Finnjolle.
Rekordseiler om fremtidens seilingRekordseiler om fremtidens seiling2019-02-24T23:00:00ZHvordan ser fremtidens seiling ut? Helly Hansen har invitert sin ambassadør Thomas Coville til å si noen om dette – og fortelle om sin egen spennende historie.
Instruktørkurs 2019Instruktørkurs 20192019-02-24T23:00:00ZDet er planlagt å ha SUP-instruktør-kurs i forbindelse med NM i Stavanger 29. og 30. juni og Norgescup i Lofoten 13.juli. Påmelding og spørsmål på epost til eilen.nordlie <at> gmail.com.
Valgkomiteens forslag til tre nye styremedlemmerValgkomiteens forslag til tre nye styremedlemmer2019-02-18T23:00:00ZValgkomiteen har gjort sin vurdering og innstilt tre kandidater som nye styremedlemmer og et nytt varamedlem til Norges Seilforbunds styre. Valget finner sted på seiltinget 16. og 17. mars.
Sammen for havetSammen for havet2019-02-15T23:00:00ZForsøplingen av havet er enorm, og for å nå ut til flere hjelpere og venner av havet, forener kampanjene «Hold havet rent» og «Clean Seas» kreftene for å bli seilernes egen slagkraftige marine miljøkampanje.
Disse regattaene blir viktige for OL-kandidateneDisse regattaene blir viktige for OL-kandidatene2019-02-10T23:00:00Z1. mars starter fase 2 i den norske OL-uttagningen. I et utvalg av internasjonale regattaer gjelder det for seilere med OL-ambisjoner å være blant de 10 beste.
Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-02-10T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Miami-seier ga ranking-hoppMiami-seier ga ranking-hopp2019-02-05T23:00:00ZEtter seieren i Miami, rykker Hermann Tomasgaard opp til 6. plass på verdensrankingen i Laser. Det er hans høyeste plassering noensinne.
Full fart på NTG-leir på KanariøyeneFull fart på NTG-leir på Kanariøyene2019-02-04T23:00:00ZMens Hermann Tomasgaard kan nyte seieren i Miami, trener morgendagens seilere for fullt på Kanariøyene for å utfordre ham.