Jolleseiling

​De aller fleste seilforeningene i Norge har seiljoller som de bruker til sommerskoler, kurs og utlån til de som har lyst til å forsøke seg som seiler. I 2015 satt Norges Seilforbund  i gang prosjektet "Seiling for alle" sammen med​ GjensidigeStiftelsen. Det initiativet førte til ​at enda flere foreninger over hele landet fikk nye og flere joller og brett.

Det gjør terskelen for å komme  i gang som seiler for ung og gammel mye lavere. Gå inn på siden Klubber og kontakt den nærmeste forening for å se hva slags tilbud de kan tilby.

Nyheter

Velkommen til NSF VårsamlingVelkommen til NSF Vårsamling2019-02-25T23:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til vårens vakreste eventyr: NSF Vårsamling i Moss 5., 6. og 7. april. Samlingen blir arrangert for seilere i 29er, 49er og 49er FX, Laser 4.7, Radial og Standard, Waszp og Finnjolle.
Disse regattaene blir viktige for OL-kandidateneDisse regattaene blir viktige for OL-kandidatene2019-02-10T23:00:00Z1. mars starter fase 2 i den norske OL-uttagningen. I et utvalg av internasjonale regattaer gjelder det for seilere med OL-ambisjoner å være blant de 10 beste.
Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-02-10T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Miami-seier ga ranking-hoppMiami-seier ga ranking-hopp2019-02-05T23:00:00ZEtter seieren i Miami, rykker Hermann Tomasgaard opp til 6. plass på verdensrankingen i Laser. Det er hans høyeste plassering noensinne.
Full fart på NTG-leir på KanariøyeneFull fart på NTG-leir på Kanariøyene2019-02-04T23:00:00ZMens Hermann Tomasgaard kan nyte seieren i Miami, trener morgendagens seilere for fullt på Kanariøyene for å utfordre ham.
– God inspirasjon til å fortsette treningen– God inspirasjon til å fortsette treningen2019-02-03T23:00:00Z– Jeg trenger mye trening for å forbedre meg, og seieren i Miami var en god inspirasjon til å fortsette treningsarbeidet, sa Hermann Tomasgaard etter sin suverene seier i Laser i verdenscupen i Miami.
Hermann Tomasgaard seiler som en verdensenerHermann Tomasgaard seiler som en verdensener2019-02-01T23:00:00ZHermann Tomasgaard leder verdenscupen i Miami med så stor margin man knapt har sett i den før. Men en slik prestasjon er ikke kommet av seg selv.
Seilere og padlere brøt grenserSeilere og padlere brøt grenser2019-01-28T23:00:00ZOlympiatoppen ønsker kunnskapsutveksling og samarbeid mellom ulike idretter. Seilere og padlere tok dem på ordet, og arrangerte en felles samling der de gjorde ting de ikke kunne. Det ga mersmak.
Sterk 3. plass til Alexander Dahl HøgheimSterk 3. plass til Alexander Dahl Høgheim2019-01-28T23:00:00ZI konkurranse med verdenseliten seilte Ran-seileren Alexander Dahl Høgheim inn til en sterk 3. plass i Waszp Games.
Nå kan NM arrangeres i liga-formatNå kan NM arrangeres i liga-format2019-01-27T23:00:00ZEn liten setning i årets oppdatering av NM-reglene, åpner for en helt ny type norgesmesterskap.
En treningssamling utenom det vanligeEn treningssamling utenom det vanlige2019-01-24T23:00:00Z26. og 27. januar skal norske juniorseilere gjøre ting de sannsynligvis aldri har gjort før, og for første gang avholder seilere og padlere treningssamling i fellesskap.
Norske landslagsseilere sesongdebuterer i MiamiNorske landslagsseilere sesongdebuterer i Miami2019-01-24T23:00:00ZSeks norske landslagsseilere innleder seilsesongen 2019 under verdenscupen i Miami som starter 29. januar.
Godt fremmøte på klasseklubbforumGodt fremmøte på klasseklubbforum2019-01-23T23:00:00Z16 av ialt 22 NM-klasser var representert da klasseklubbformuet hadde sitt årlige møte. Morten Mero fra IF-klubben og Thomas Nilsson ble utpekt til å representere klasseklubbene på seiltinget.
Stort treningsutbytte på Las PalmasStort treningsutbytte på Las Palmas2018-12-11T23:00:00Z– En fantastisk treningssamling avsluttes i dag. Vi har hatt 11 dager med seilig og topp treningsforhold, melder Iens Ludvig Høst fra Las Palmas på Kanariøyene.
Nå starter siste etappe mot OL-medaljeNå starter siste etappe mot OL-medalje2018-12-10T23:00:00ZFlere effektive treningsdager på vannet og mesterskap-coaching er blant virkemidlene som skal gi norske medaljer i OL i 2020. For en norsk OL-medalje har sportssjef Rigo de Nijs tro på.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Nytt styre i Norges SeilforbundNytt styre i Norges Seilforbund2019-03-17T23:00:00ZUnder seiltinget som ble avholdt i helgen, ble det valgt nye styremedlemmer i Norges Seilforbund.
Løse lisens? Oppdatert lisensløsningLøse lisens? Oppdatert lisensløsning2019-03-13T23:00:00ZI samarbeid med NOR-rating har NSf modernisert og oppgradert databaseløsningen som tidligere kun har håndtert lisens og seilnummer. Nå håndterer den Nor-rating og medlems&båt register for alle godkjente klasseklubber.
Langturseiling i radioformatLangturseiling i radioformat2019-03-06T23:00:00ZVisste du at postcasten «Explore North» er en del av NSFs turseilingssatsing? Foreløpig kan du høre på 24 episoder om turseiling.
Dette vil seiltinget 2019 handle omDette vil seiltinget 2019 handle om2019-03-04T23:00:00ZÅrsrapporter og sakspapirer til seiltinget, som arrangeres på Gardermoen 16. og 17. mars, er lagt ut. I dem kan du lese om hva delegater fra 24 seilforeninger og tre seilkretser skal behandle.
Fellesseminar Dommere og ArrangørerFellesseminar Dommere og Arrangører2019-02-27T23:00:00ZArrangør- og dommerutvalget arranger Fellesseminar på Quality Airport Hotel Gardermoen. Lørdag 9. og søndag 10. mars Seminaret åpner kl. 1100 lørdag og avsluttes kl. 1600 søndag.
NSF og Redningsselskapet med sikkerhetskursNSF og Redningsselskapet med sikkerhetskurs2019-02-26T23:00:00ZSeileren Simen Løvgren har revidert og gjennomgått elementene i World Sailings sikkerhetskurs – og i et samarbeid mellom NSF og Redningsselskapet presenteres nå et nytt sikkerhetskurs skreddersydd for seilere.
Rekordseiler om fremtidens seilingRekordseiler om fremtidens seiling2019-02-24T23:00:00ZHvordan ser fremtidens seiling ut? Helly Hansen har invitert sin ambassadør Thomas Coville til å si noen om dette – og fortelle om sin egen spennende historie.
Instruktørkurs 2019Instruktørkurs 20192019-02-24T23:00:00ZDet er planlagt å ha SUP-instruktør-kurs i forbindelse med NM i Stavanger 29. og 30. juni og Norgescup i Lofoten 13.juli. Påmelding og spørsmål på epost til eilen.nordlie <at> gmail.com.
Valgkomiteens forslag til tre nye styremedlemmerValgkomiteens forslag til tre nye styremedlemmer2019-02-18T23:00:00ZValgkomiteen har gjort sin vurdering og innstilt tre kandidater som nye styremedlemmer og et nytt varamedlem til Norges Seilforbunds styre. Valget finner sted på seiltinget 16. og 17. mars.
Sammen for havetSammen for havet2019-02-15T23:00:00ZForsøplingen av havet er enorm, og for å nå ut til flere hjelpere og venner av havet, forener kampanjene «Hold havet rent» og «Clean Seas» kreftene for å bli seilernes egen slagkraftige marine miljøkampanje.
Kurs i direktedømming -Addendum QKurs i direktedømming -Addendum Q2019-01-29T23:00:00ZNSF 's Arrangør- og Dommerutvalg arranger kurs i direktedømming av fleet race på Meet, Ullevål Stadion i Oslo 23. - 24. mars 2019.
Seiltrenere skal sertifiseresSeiltrenere skal sertifiseres2019-01-24T23:00:00ZHøsten 2018 vedtok NSF at alle seiltrenere skal sertifiseres. Det håper man vil øke forståelsen for trenerrollen og gi seiltrenerne identitet og økt status.
Klasseklubbene holder «årsmøte»Klasseklubbene holder «årsmøte»2019-01-18T23:00:00ZMandag 21. januar møtes representanter for alle klasseklubbene til sin årlige «oppsummering».
Asker Seilforening går nye veierAsker Seilforening går nye veier2019-01-13T23:00:00ZAsker Seilforening går nye veier når det gjelder foreningens nybegynner-opplæring. Artikkelen til SEILmagasinet har vakt interesse og i sosiale medier har tiltaket fått mange heiarop.
Påmelding til Seiltinget 2019Påmelding til Seiltinget 20192019-01-09T23:00:00ZVi har åpnet påmeldingen til Seiltinget. Påmeldingsfrist 15.februar.