Jolleseiling

​De aller fleste seilforeningene i Norge har seiljoller som de bruker til sommerskoler, kurs og utlån til de som har lyst til å forsøke seg som seiler. I 2015 satt Norges Seilforbund  i gang prosjektet "Seiling for alle" sammen med​ GjensidigeStiftelsen. Det initiativet førte til ​at enda flere foreninger over hele landet fikk nye og flere joller og brett.

Det gjør terskelen for å komme  i gang som seiler for ung og gammel mye lavere. Gå inn på siden Klubber og kontakt den nærmeste forening for å se hva slags tilbud de kan tilby.

Nyheter

Alt ser lovende ut for Hvasser-samlingenAlt ser lovende ut for Hvasser-samlingen2018-10-01T22:00:00ZHele landslaget i seiling og alle landslagstrenerne står nå klare til å ta i mot 60 unge seilere på Hvasser.
På innsamlingstur til JapanPå innsamlingstur til Japan2018-09-10T22:00:00ZDet norske landslaget er for tiden i Japan der de deltar i 2019-sesongens første verdenscup-regatta.Men først og fremst er de på den kommende OL-arenaen for å høste erfaring.
Gledelig mange Standard-seilere i NMGledelig mange Standard-seilere i NM2018-09-04T22:00:00ZDobbelt så mange Laser Standard-seilere deltok i NM i år i forhold til i 2017. – Veldig gledelig, uttaler Laser-veteranen Peer Moberg. Olai Hagland og Line Flem Høst ble mestere.
Vintersamlinger på KanariøyeneVintersamlinger på Kanariøyene2018-08-29T22:00:00ZGår du på videregående skole og seiler en skiff-klasse, på brett, i Laser eller en Waszp – da har du mulighet til å delta i vintersamlinger på Las Palmas.
Flere unge seilere i mesterskapFlere unge seilere i mesterskap2018-08-28T22:00:00ZDet florerer av internasjonale mesterskap for unge seilere for tiden, og på regattabaner i Slovenia, Frankrike og på Kypros kjemper norske seilere om heder og ære – og kanskje medaljer.
Liros Hvasser-samling 4.–7. oktoberLiros Hvasser-samling 4.–7. oktober2018-08-27T22:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til samling på Hvasser for klassene Laser 4.7, Radial og Standard, 29er, RS:X, 49er og 49er FX. 4. oktober blir det også «Road to Paris»-møte.
6. plass til Caroline Rosmo i EM6. plass til Caroline Rosmo i EM2018-08-27T22:00:00ZCaroline Rosmo seilte inn til 6. plass i U21-EM i Laser Radial. Sigurd Tveit ble nummer 15 i Laser Standard.
Det endte på 4. plass for Uffe TomasgaardDet endte på 4. plass for Uffe Tomasgaard2018-08-26T22:00:00ZUffe Tomasgaard endte til slutt utenfor pallen i ungdom-VM i Laser Radial på det mange kaller «den sure 4. plassen».
Uffe Tomasgaard leder junior-VMUffe Tomasgaard leder junior-VM2018-08-22T22:00:00ZUffe Tomasgaard topper resultatlisten i junior-VM i Laser Radial etter 1. dag av gullfinalen. Hele 288 seilere deltar.
Uffe Tomasgaard i VM-medaljekampUffe Tomasgaard i VM-medaljekamp2018-08-21T22:00:00ZNorske seilere har vunnet flere internasjonal medaljer i år, og i Laser Radial Youth World Championship kan det bli mer.
Norsk sølv i 29er-EMNorsk sølv i 29er-EM2018-08-14T22:00:00ZLitt i skyggen av den norske innsatsen i Århus-VM gikk Mathias Berthet og Alexander Franks-Penty hen og tok sølv i 29er-EM.
«Hermann var høydepunktet»«Hermann var høydepunktet»2018-08-11T22:00:00Z«Mye å bygge videre på». VM i Aarhus er forbi, og sportssjef Rigo de Nijs oppsummerer årets største sportslige begivenhet for norske OL-seilere.
Hermann Tomasgaard vant medal raceHermann Tomasgaard vant medal race2018-08-09T22:00:00ZEtter en knallsterk serie gjennom hele VM i Århus kvalifiserte Hermann Tomasgaard seg for medal race i Laser, VMs største og kanskje hardeste felt. I dag vant han medal race.
Line Flem Høst klatret til sølvplassLine Flem Høst klatret til sølvplass2018-08-04T22:00:00ZLine Flem Høst fortsetter sin glimrende seiling under VM i Århus. Nå har hun klatret til sølvplass.
Line Flem Høst fortsatt på pall-plassLine Flem Høst fortsatt på pall-plass2018-08-03T22:00:00ZLine Flem Høst har fortsatt en hånd om tredjeplassen i Laser Radial under VM i Århus. Og i dag kom også 49er FX-jentene i gang.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Nye Dommer- og Arrangørkurs -E-læringsmodul klarNye Dommer- og Arrangørkurs -E-læringsmodul klar2018-10-21T22:00:00ZNye E-læringskurs i kappseilingereglene Arrangør- og Dommerutvalget holder på med en omfattende revisjon av utdanningsstrukturen. Det vil innbefatte justering av kursenes innhold, krav til forkunnskaper og praksis, og læremål.
Hermann Tomasgaard ble Årets Seiler 2018Hermann Tomasgaard ble Årets Seiler 20182018-10-14T22:00:00ZDet ble tildelt flere priser under den store seilerfesten. En av dem var utnevnelsen «Årets Seiler», som gikk til Hermann Tomasgaard.
NSFs hederstegn til Jan Steven JohannessenNSFs hederstegn til Jan Steven Johannessen2018-10-14T22:00:00ZTil stor og rørende applaus ble Jan Steven Johannessen tildelt NSFs ærespris under den store seilerfesten på Tjuvholmen i Oslo.
Melges-laget til topps i mesternes mesterMelges-laget til topps i mesternes mester2018-10-12T22:00:00ZKristoffer Spone, Christen Horn Johannessen, Børre og Sigurd Hekk Paulsen var utpekt til favoritter i mesternes mester. Og de skuffet ikke.
Unge 29er-seilere leder etter første dagUnge 29er-seilere leder etter første dag2018-10-11T22:00:00ZFå hadde tippet at det unge 29er-laget til Pia Dahl Andersen skulle lede etter første dag av mesternes mester. Men det gjør de.
Per Christian Bordal ansatt som generalsekretær i Norges SeilforbundPer Christian Bordal ansatt som generalsekretær i Norges Seilforbund2018-10-11T22:00:00ZPer Christian Bordal har vært konstituert generalsekretær i seilforbundet siden nyttår. Nå har styret og Bordal blitt enige om at han tar stillingen permanent.
Mesternes Mester i gangMesternes Mester i gang2018-10-11T22:00:00ZMesternes Mester startet fredag klokken 12.00 i en lett bris fra nordøst.
Hvem blir mesternes mester?Hvem blir mesternes mester?2018-10-09T22:00:00Z12. og 13. oktober – fredag og lørdag – er det duket for mesternes mester i Åsgårdstrand, og aldri har trolig så mange gode norske seilere vært samlet på et brett før. Men hvem vinner?
Enslig norsk seiler i ungdom-OLEnslig norsk seiler i ungdom-OL2018-10-08T22:00:00ZBrettseileren Helle Oppedal (17) fra Stavanger er eneste norske seiler under ungdom-OL, som for tiden pågår i Buenos Aires i Argentina.
Gnistrende Hvasser-samlingGnistrende Hvasser-samling2018-10-07T22:00:00ZRundt 60 ivrige seilere og trenere fikk maks uttelling under den årlige Hvasser- samlingen i høstferien. Seilerne arrangerte også en strandrydding som ga skremmende mye søppel.
Hvem vil du skal styre i NSF?Hvem vil du skal styre i NSF?2018-10-03T22:00:00ZI mars 2019 avholdes det seilting der nytt styre i NSF skal velges. Nå er valgkomiteen på jakt etter aktuelle kandidater.
Bli med for å hedre årets navn!Bli med for å hedre årets navn!2018-09-27T22:00:00ZPå den store seilerfesten 13. oktober er det ikke bare vinnerne av mesternes mester som får premier. Også en rekke andre seilere vil bli hedret.
NSF rapport 2.tertial 2018NSF rapport 2.tertial 20182018-09-27T22:00:00ZPå ledermøtet i Norges Seilforbund 16. mars 2018 ble det anmodet om å få periodiske rapporter om driften, særlig økonomien, i NSF. Denne rapporten gjelder status pr. 2. tertial 2018, dvs. pr. 30. august 2018.
Seminar om Race ManagementSeminar om Race Management2018-09-26T22:00:00ZVil du lære mer og bli oppdatert om det å arrangere og lede regattaer, har du sjansen i Marseilles i Frankrike fra 12. til 14. oktober.
Vellykket høstmøte for Nordiska Båtrådet i OsloVellykket høstmøte for Nordiska Båtrådet i Oslo2018-09-23T22:00:00Zt hovedtema for møtet var sjøsikkerhet og offentlige reguleringer i så måte. NBR er på vegne av sine organisasjoner opptatt av at behovet for reguleringer av båtlivet ikke må være for omfattende.