Jolleseiling

​De aller fleste seilforeningene i Norge har seiljoller som de bruker til sommerskoler, kurs og utlån til de som har lyst til å forsøke seg som seiler. I 2015 satt Norges Seilforbund  i gang prosjektet "Seiling for alle" sammen med​ GjensidigeStiftelsen. Det initiativet førte til ​at enda flere foreninger over hele landet fikk nye og flere joller og brett.

Det gjør terskelen for å komme  i gang som seiler for ung og gammel mye lavere. Gå inn på siden Klubber og kontakt den nærmeste forening for å se hva slags tilbud de kan tilby.

Nyheter

Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-01-09T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Stort treningsutbytte på Las PalmasStort treningsutbytte på Las Palmas2018-12-11T23:00:00Z– En fantastisk treningssamling avsluttes i dag. Vi har hatt 11 dager med seilig og topp treningsforhold, melder Iens Ludvig Høst fra Las Palmas på Kanariøyene.
Nå starter siste etappe mot OL-medaljeNå starter siste etappe mot OL-medalje2018-12-10T23:00:00ZFlere effektive treningsdager på vannet og mesterskap-coaching er blant virkemidlene som skal gi norske medaljer i OL i 2020. For en norsk OL-medalje har sportssjef Rigo de Nijs tro på.
21 seilere i trening på Las Palmas21 seilere i trening på Las Palmas2018-12-06T23:00:00ZDenne uken startet den første av årets vintersamlinger for ungdomsseilere på Las Palmas.
Turseiling på enkelt og billig visTurseiling på enkelt og billig vis2018-12-04T23:00:00ZInspirert av Magne Klanns jolleseiltur fra Nordkapp til Lindesnes i sommer, oppfordres alle seilforeninger nå til å lage turseilergrupper for seiling med joller og små kjølbåter.
Seier med ny trenerSeier med ny trener2018-11-21T23:00:00ZAnders Pedersen vant nylig en klar seier Winter Series i Finnjolle på den gamle OL-banen i Athen. For første gang hadde han med seg den nye treneren sin, Espen Guttormsen.
Shorthanded-seiling blir OL-grenShorthanded-seiling blir OL-gren2018-11-04T23:00:00ZPå det avsluttende årsmøtet i World Sailing søndag 4. november ble det endelig bestemt at OL i 2024 skal inneholde en havseilas-øvelse der laget består av en kvinne og en mann.
Alt ser lovende ut for Hvasser-samlingenAlt ser lovende ut for Hvasser-samlingen2018-10-01T22:00:00ZHele landslaget i seiling og alle landslagstrenerne står nå klare til å ta i mot 60 unge seilere på Hvasser.
På innsamlingstur til JapanPå innsamlingstur til Japan2018-09-10T22:00:00ZDet norske landslaget er for tiden i Japan der de deltar i 2019-sesongens første verdenscup-regatta.Men først og fremst er de på den kommende OL-arenaen for å høste erfaring.
Gledelig mange Standard-seilere i NMGledelig mange Standard-seilere i NM2018-09-04T22:00:00ZDobbelt så mange Laser Standard-seilere deltok i NM i år i forhold til i 2017. – Veldig gledelig, uttaler Laser-veteranen Peer Moberg. Olai Hagland og Line Flem Høst ble mestere.
Vintersamlinger på KanariøyeneVintersamlinger på Kanariøyene2018-08-29T22:00:00ZGår du på videregående skole og seiler en skiff-klasse, på brett, i Laser eller en Waszp – da har du mulighet til å delta i vintersamlinger på Las Palmas.
Flere unge seilere i mesterskapFlere unge seilere i mesterskap2018-08-28T22:00:00ZDet florerer av internasjonale mesterskap for unge seilere for tiden, og på regattabaner i Slovenia, Frankrike og på Kypros kjemper norske seilere om heder og ære – og kanskje medaljer.
Liros Hvasser-samling 4.–7. oktoberLiros Hvasser-samling 4.–7. oktober2018-08-27T22:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til samling på Hvasser for klassene Laser 4.7, Radial og Standard, 29er, RS:X, 49er og 49er FX. 4. oktober blir det også «Road to Paris»-møte.
6. plass til Caroline Rosmo i EM6. plass til Caroline Rosmo i EM2018-08-27T22:00:00ZCaroline Rosmo seilte inn til 6. plass i U21-EM i Laser Radial. Sigurd Tveit ble nummer 15 i Laser Standard.
Det endte på 4. plass for Uffe TomasgaardDet endte på 4. plass for Uffe Tomasgaard2018-08-26T22:00:00ZUffe Tomasgaard endte til slutt utenfor pallen i ungdom-VM i Laser Radial på det mange kaller «den sure 4. plassen».

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Asker Seilforening går nye veierAsker Seilforening går nye veier2019-01-13T23:00:00ZAsker Seilforening går nye veier når det gjelder foreningens nybegynner-opplæring. Artikkelen til SEILmagasinet har vakt interesse og i sosiale medier har tiltaket fått mange heiarop.
Påmelding til Seiltinget 2019Påmelding til Seiltinget 20192019-01-09T23:00:00ZVi har åpnet påmeldingen til Seiltinget.
Kvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighetKvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighet2019-01-09T23:00:00Z24. til 26. mai er det kvalifisering til de fire ledige plassene i seilsportsligaens 1. divisjon. Det gir samtidig alle landets seilforeninger en gyllen mulighet til å få prøve seg i ligaseiling.
InstruktørkursInstruktørkurs2019-01-01T23:00:00ZSUP-INSTRUKTØR Eilen Nordlie har nå blitt utdannet gjennom ISA slik at NSF kan avholde offisielle intruktørkurs.
Vil du bli dommer eller regattasjef?Vil du bli dommer eller regattasjef?2019-01-01T23:00:00ZNorges Seilforbund arrangerer regattasjef- og forbundsdommerkurs 2. og 3. februar i samarbeid med Hordaland seilkrets som teknisk arrangør.
Landslaget for 2019 er tatt utLandslaget for 2019 er tatt ut2019-01-01T23:00:00ZNi seilere vil utgjøre Norges landslag i seiling i 2019. I tillegg er det fire seilere på et utfordrer-landslag.
Nå snur det – God Jul!Nå snur det – God Jul!2018-12-20T23:00:00ZI dag snur det – i dag begynner sola å stige igjen; det går mot lysere tider og ny seilsesong. Det er en god dag til å ønske alle landets seilere en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Ikke hold munn!Ikke hold munn!2018-12-16T23:00:00ZNorges Seilforbund slutter seg til idrettsforbundets kampanje mot seksuell trakassering.
Bryt stillheten!Bryt stillheten!2018-12-13T23:00:00ZINNN
Innbydelse til seiltinget 2019Innbydelse til seiltinget 20192018-12-06T23:00:00ZINNKALLING TIL NORGES SEILFORBUNDS TING 2019 16. – 17. MARS Quality Airport Hotel Gardermoen
Omfattende rapport om seilsportsligaenOmfattende rapport om seilsportsligaen2018-12-05T23:00:00ZRace Report 2018 inneholder en omfattende oppsummering av ligaåret 2018. I rapporten rettes også blikket fremover mot 2019.
NSF er blitt rent særforbundNSF er blitt rent særforbund2018-12-04T23:00:00ZNorges Seilforbund har fått status som rent særforbund. Det innebærer både goder og plikter.
Ny rutine for utstyrsøknaderNy rutine for utstyrsøknader2018-12-02T23:00:00ZBeløpene som er avsatt til kjøp av utstyr er større enn noensinne for 2018, men vær obs på at søknadsordningen er endret.
Fire måneder til seiltingetFire måneder til seiltinget2018-11-19T23:00:00Z16. og 17. mars 2019 møtes seil-Norge til seilting på Gardermoen. Forberedelsene er allerede godt i gang.
Shorthanded-forslag møter motstandShorthanded-forslag møter motstand2018-10-30T23:00:00ZForslaget om å erstatte Finnjollen ut med en shorthanded-klasse i OL vekker ikke like stor begeistring hos alle delegatene på årsmøtet til det internasjonale seilforbundet.