Jolleseiling

​De aller fleste seilforeningene i Norge har seiljoller som de bruker til sommerskoler, kurs og utlån til de som har lyst til å forsøke seg som seiler. I 2015 satt Norges Seilforbund  i gang prosjektet "Seiling for alle" sammen med​ GjensidigeStiftelsen. Det initiativet førte til ​at enda flere foreninger over hele landet fikk nye og flere joller og brett.

Det gjør terskelen for å komme  i gang som seiler for ung og gammel mye lavere. Gå inn på siden Klubber og kontakt den nærmeste forening for å se hva slags tilbud de kan tilby.

Nyheter

Lær fysisk trening på lekent visLær fysisk trening på lekent vis2019-01-09T23:00:00Z14. februar har alle seiltrenere en unik mulighet til å lære hvordan man kan trene fysisk på en leken, morsom og inspirerende måte.
Stort treningsutbytte på Las PalmasStort treningsutbytte på Las Palmas2018-12-11T23:00:00Z– En fantastisk treningssamling avsluttes i dag. Vi har hatt 11 dager med seilig og topp treningsforhold, melder Iens Ludvig Høst fra Las Palmas på Kanariøyene.
Nå starter siste etappe mot OL-medaljeNå starter siste etappe mot OL-medalje2018-12-10T23:00:00ZFlere effektive treningsdager på vannet og mesterskap-coaching er blant virkemidlene som skal gi norske medaljer i OL i 2020. For en norsk OL-medalje har sportssjef Rigo de Nijs tro på.
21 seilere i trening på Las Palmas21 seilere i trening på Las Palmas2018-12-06T23:00:00ZDenne uken startet den første av årets vintersamlinger for ungdomsseilere på Las Palmas.
Turseiling på enkelt og billig visTurseiling på enkelt og billig vis2018-12-04T23:00:00ZInspirert av Magne Klanns jolleseiltur fra Nordkapp til Lindesnes i sommer, oppfordres alle seilforeninger nå til å lage turseilergrupper for seiling med joller og små kjølbåter.
Seier med ny trenerSeier med ny trener2018-11-21T23:00:00ZAnders Pedersen vant nylig en klar seier Winter Series i Finnjolle på den gamle OL-banen i Athen. For første gang hadde han med seg den nye treneren sin, Espen Guttormsen.
Shorthanded-seiling blir OL-grenShorthanded-seiling blir OL-gren2018-11-04T23:00:00ZPå det avsluttende årsmøtet i World Sailing søndag 4. november ble det endelig bestemt at OL i 2024 skal inneholde en havseilas-øvelse der laget består av en kvinne og en mann.
Alt ser lovende ut for Hvasser-samlingenAlt ser lovende ut for Hvasser-samlingen2018-10-01T22:00:00ZHele landslaget i seiling og alle landslagstrenerne står nå klare til å ta i mot 60 unge seilere på Hvasser.
På innsamlingstur til JapanPå innsamlingstur til Japan2018-09-10T22:00:00ZDet norske landslaget er for tiden i Japan der de deltar i 2019-sesongens første verdenscup-regatta.Men først og fremst er de på den kommende OL-arenaen for å høste erfaring.
Gledelig mange Standard-seilere i NMGledelig mange Standard-seilere i NM2018-09-04T22:00:00ZDobbelt så mange Laser Standard-seilere deltok i NM i år i forhold til i 2017. – Veldig gledelig, uttaler Laser-veteranen Peer Moberg. Olai Hagland og Line Flem Høst ble mestere.
Vintersamlinger på KanariøyeneVintersamlinger på Kanariøyene2018-08-29T22:00:00ZGår du på videregående skole og seiler en skiff-klasse, på brett, i Laser eller en Waszp – da har du mulighet til å delta i vintersamlinger på Las Palmas.
Flere unge seilere i mesterskapFlere unge seilere i mesterskap2018-08-28T22:00:00ZDet florerer av internasjonale mesterskap for unge seilere for tiden, og på regattabaner i Slovenia, Frankrike og på Kypros kjemper norske seilere om heder og ære – og kanskje medaljer.
Liros Hvasser-samling 4.–7. oktoberLiros Hvasser-samling 4.–7. oktober2018-08-27T22:00:00ZNorges Seilforbund ønsker velkommen til samling på Hvasser for klassene Laser 4.7, Radial og Standard, 29er, RS:X, 49er og 49er FX. 4. oktober blir det også «Road to Paris»-møte.
6. plass til Caroline Rosmo i EM6. plass til Caroline Rosmo i EM2018-08-27T22:00:00ZCaroline Rosmo seilte inn til 6. plass i U21-EM i Laser Radial. Sigurd Tveit ble nummer 15 i Laser Standard.
Det endte på 4. plass for Uffe TomasgaardDet endte på 4. plass for Uffe Tomasgaard2018-08-26T22:00:00ZUffe Tomasgaard endte til slutt utenfor pallen i ungdom-VM i Laser Radial på det mange kaller «den sure 4. plassen».

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Klasseklubbene holder «årsmøte»Klasseklubbene holder «årsmøte»2019-01-18T23:00:00ZMandag 21. januar møtes representanter for alle klasseklubbene til sin årlige «oppsummering».
Fellesseminar Dommere og ArrangørerFellesseminar Dommere og Arrangører2019-01-16T23:00:00ZArrangør- og dommerutvalget arranger Fellesseminar på Quality Airport Hotel Gardermoen. Lørdag 9. og søndag 10. mars Seminaret åpner kl. 1100 lørdag og avsluttes kl. 1600 søndag.
Asker Seilforening går nye veierAsker Seilforening går nye veier2019-01-13T23:00:00ZAsker Seilforening går nye veier når det gjelder foreningens nybegynner-opplæring. Artikkelen til SEILmagasinet har vakt interesse og i sosiale medier har tiltaket fått mange heiarop.
Påmelding til Seiltinget 2019Påmelding til Seiltinget 20192019-01-09T23:00:00ZVi har åpnet påmeldingen til Seiltinget. Påmeldingsfrist 15.februar.
Kvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighetKvalifisering til seilsportsligaen gir gyllen mulighet2019-01-09T23:00:00Z24. til 26. mai er det kvalifisering til de fire ledige plassene i seilsportsligaens 1. divisjon. Det gir samtidig alle landets seilforeninger en gyllen mulighet til å få prøve seg i ligaseiling.
InstruktørkursInstruktørkurs2019-01-01T23:00:00ZSUP-INSTRUKTØR Eilen Nordlie har nå blitt utdannet gjennom ISA slik at NSF kan avholde offisielle intruktørkurs.
Vil du bli dommer eller regattasjef?Vil du bli dommer eller regattasjef?2019-01-01T23:00:00ZNorges Seilforbund arrangerer regattasjef- og forbundsdommerkurs 2. og 3. februar i samarbeid med Hordaland seilkrets som teknisk arrangør.
Landslaget for 2019 er tatt utLandslaget for 2019 er tatt ut2019-01-01T23:00:00ZNi seilere vil utgjøre Norges landslag i seiling i 2019. I tillegg er det fire seilere på et utfordrer-landslag.
Nå snur det – God Jul!Nå snur det – God Jul!2018-12-20T23:00:00ZI dag snur det – i dag begynner sola å stige igjen; det går mot lysere tider og ny seilsesong. Det er en god dag til å ønske alle landets seilere en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Ikke hold munn!Ikke hold munn!2018-12-16T23:00:00ZNorges Seilforbund slutter seg til idrettsforbundets kampanje mot seksuell trakassering.
Bryt stillheten!Bryt stillheten!2018-12-13T23:00:00ZINNN
Innbydelse til seiltinget 2019Innbydelse til seiltinget 20192018-12-06T23:00:00ZINNKALLING TIL NORGES SEILFORBUNDS TING 2019 16. – 17. MARS Quality Airport Hotel Gardermoen
Omfattende rapport om seilsportsligaenOmfattende rapport om seilsportsligaen2018-12-05T23:00:00ZRace Report 2018 inneholder en omfattende oppsummering av ligaåret 2018. I rapporten rettes også blikket fremover mot 2019.
NSF er blitt rent særforbundNSF er blitt rent særforbund2018-12-04T23:00:00ZNorges Seilforbund har fått status som rent særforbund. Det innebærer både goder og plikter.
Ny rutine for utstyrsøknaderNy rutine for utstyrsøknader2018-12-02T23:00:00ZBeløpene som er avsatt til kjøp av utstyr er større enn noensinne for 2018, men vær obs på at søknadsordningen er endret.