Jolleseiling

​De aller fleste seilforeningene i Norge har seiljoller som de bruker til sommerskoler, kurs og utlån til de som har lyst til å forsøke seg som seiler. I 2015 satt Norges Seilforbund  i gang prosjektet "Seiling for alle" sammen med​ GjensidigeStiftelsen. Det initiativet førte til ​at enda flere foreninger over hele landet fikk nye og flere joller og brett.

Det gjør terskelen for å komme  i gang som seiler for ung og gammel mye lavere. Gå inn på siden Klubber og kontakt den nærmeste forening for å se hva slags tilbud de kan tilby.

Nyheter

I dag starter ungdom-VMI dag starter ungdom-VM2018-07-15T22:00:00ZNorge stiller med seilere i seks klasser når ungdom-VM skytes i gang i Corpus Christi i USA i dag.
Vant sin fjerde NM-tittel på radVant sin fjerde NM-tittel på rad2018-07-15T22:00:00ZJostein og Asbjørn Grødem tok gull i NM i Snipe for fjerde år på rad. Det er det kun to seilere før dem som har klart i Snipe-klassen.
Bedre selvtillit ga EM-gullBedre selvtillit ga EM-gull2018-07-13T22:00:00Z– Vi er blitt tryggere og stoler mer på oss selv. Helene Næss mener det er noe av grunnen til at hun og Marie Rønningen mottok gullmedaljene i europamesterskapet i 49er FX.
Måtte gi fra seg ledertrøyeneMåtte gi fra seg ledertrøyene2018-07-11T22:00:00ZEtter å ha ledet EM i 49er FX frem til gullfinalen startet, måtte Helene Næss og Marie Rønningen gi fra seg ledertrøyene etter dagens første finaleseilaser.
NM for Norges fremtidshåpNM for Norges fremtidshåp2018-06-28T22:00:00ZNorges største fremtidige seilerhåp skal konkurrere om NM-medaljer i Tønsberg kommende helg.
Vellykket oppvarming før Århus VMVellykket oppvarming før Århus VM2018-06-27T22:00:00Z– Under Kielerwoche skinte nye talenter og seilerne som skal seile inn norske OL-plasser i VM i Århus i begynnelsen av august, fikk en fin oppvarming, oppsummerer sportssjef Rigo de Nijs.
Sterk seiling av Line Flem HøstSterk seiling av Line Flem Høst2018-06-22T22:00:00ZLine Flem Høst fra KNS liker seg under tøffe forhold i Kiel og ligger på 2. plass i Laser Radial i Kielerwoche.

Last ned appen >>#Last ned appen >>

I fokus

Alle nyheter

Helene og Marie leder EMHelene og Marie leder EM2018-07-09T22:00:00ZHelene Næss og Marie Rønningen har virkelig funnet formen i Polen og leder EM i 49erFX. Ragna og Maia Agerup ligger på 5. plass etter 8 race.
Ny logistikkpartner for Norwegian Sailing TeamNy logistikkpartner for Norwegian Sailing Team2018-07-04T22:00:00ZMandag morgen ble dørene til containeren med alt seilutstyret lukket og forseglet før den ble kjørt til båten som seiler til Japan. Scan-Shipping er med som lagets nye logistikkpartner.
Are Wiig i gang på soloeventyrAre Wiig i gang på soloeventyr2018-07-02T22:00:00ZHoldHavetRent-ambassadør Are Wiig startet i jorden rundt solo regattaen Golden Globe Race søndag 1. juli.
NSF øker ungdomssatsingenNSF øker ungdomssatsingen2018-07-02T22:00:00ZEn rekke videregående skoler har tilbud til seilere - nå går NSF i samarbeid med flest mulig av dem om å arrangere vintertrening.
I en klasse for segI en klasse for seg2018-07-01T22:00:00ZDet kom ikke som noen overraskelse at Anders Pedersen ble norgesmester i Finnjolle.
To favorittseire og en overraskelseTo favorittseire og en overraskelse2018-07-01T22:00:00ZUffe Tomasgaard og Theodor Middelthon ble norgemestre i Laser-klassene. Mathias Berthet og Alexander Franks Penty tok NM-gull i 29er.
Solid norsk innsats i KielSolid norsk innsats i Kiel2018-06-24T22:00:00ZLine Flem Høst og Anders Pedersen toppet en solid norsk innsats i Kielerwoche.
Magne Klann hedret for jolleseilasMagne Klann hedret for jolleseilas2018-06-14T22:00:00ZMagne Klann brukte 48 døgn på å seile norskekysten i en enmannsjolle. Torsdag ble han hedret i Soon Seilforening for både innsatsen og all inspirasjonen han har formidlet.
Storfavoritter på hjemmebaneStorfavoritter på hjemmebane2018-06-12T22:00:00ZJohan G. Hvide og mannskapet hans er storfavoritter under NM i Knarr i Bergen. Lykkes de, vil i så fall laget ta fjerde NM-tittel på rad.
Tomasgaard sekunder fra gulletTomasgaard sekunder fra gullet2018-06-10T22:00:00ZDet var under en meter som skilte Hermann Tomasgaard fra gull i årets siste World Cup. Men hans treningspartner Philipp Buhl trakk det lengste strået.
Slik blir du en kiter!Slik blir du en kiter!2018-05-02T22:00:00ZKiting kan gjøres på snø, land og vann, i bølger og på flatvann. Her får du alt du trenger å vite om du vil bli dragetemmer i løpet av sommeren.
Hva er Kiteing?Hva er Kiteing?2018-05-01T22:00:00Z​Kiting er en helårsaktivitet. Det eneste du endrer på er hva du har på beina. På sommeren er det brett, mens på vinteren er det snowboard eller ski.
Gratis trenerseminarGratis trenerseminar2018-03-11T23:00:00ZEr du seiltrener, og ønsker litt treningsfaglig påfyll?
Sakspapirene til Ledermøtet klareSakspapirene til Ledermøtet klare2018-03-09T23:00:00ZSakspapirene til Ledermøtet er nå publisert.
En enklere klubbhverdagEn enklere klubbhverdag2018-02-25T23:00:00ZAtea Klubbkontor inneholder styre- og prosjektrom og sørger for tilgang til dokumenter, epost, kalender og Office-pakken gjennom sikker lagring i skyen. Bedre samhandling, høyere trygghet og større fleksibilitet.